"გრძელი სიტყვა მოკლედ ითქმის, შაირია ამად კარგი..."
არა, მართლა, ეს სიტყვები - customer service in Georgian - საკმარისი არაა იმისათვის რომ ყველაფერი ნათელი გახდეს?
ნუ თუ დაკონკრეტება გინდა, მაშინ ბაზარი არაა.
მოკლედ, გუშინ საღამოს ჩავედი პოპულში. იყო სადღაც 9 საათი, 10-ის დაწყებული. ავიღე სასურველი პროდუქცია (ნეტა არ ამეღო) და მივედი სალაროსთან. ასე 10 მეტრში მივუახლოვდი სალაროს, იმის იქით უკვე ცოცხალი რიგი იწყებოდა. რა თქმა უნდა ძალიან ნელა მიიწევდა წინ რიგი. ნუ ამას აიტანდა კაცი, მარა საქმე იმაშია, რომ მეორე სალარო რატომღაც არ მუშაობდა (იქ, სადაც მე ვიყავი, ორი სალაროა). შეწუხებულმა კლიენტურამ მიმართა ერთ-ერთ გოგონას, მეორე სალარო რატომ არ მუშაობსო, ხოლო გოგონამ საკმაოდ უხეში და ამასთან უცნაური პასუხიც გაგვცა. შინაარსი მოკლედ შეიძლება ასე ჩამოყალიბდეს:
- ის გოგო რომელიც მეორე სალაროსთან მუშაობს მთელი დღის მუშაობის შემდეგ დაიღალა და წავიდა. ეს ყოველთვის ასეა, როცა 10 საათი გახდება მეორე სალარო აღარ მუშაობს. -
ნუ აშკარა უხეშ ტონს რომ თავი დავანებოთ, ეს პასუხი სხვა მხრივაც გამორჩეული იყო, კერძოდ:
- თუ მეორე სალარო 10 საათძე იხურება, 9:15 წუთზე რატო აღარ მუშაობს? (შევამოწმე დრო და ზუსტად ამდენს აჩვენებდა ჩემი და არამარტო ჩემი საათი პასუხის მიღების მომენტისთვის). ნუთუ პოპულის საათი ამხელაზე არეულია? უი, არა, პოპულის საათიც ზუსტად ამავე დროს აჩვენებს.... ჰმმ, საინტერესოა, ხომ?
- საერთოდ რატომ იკეტება მეორე სალარო 10 საათზე? ეს წესი ვინმემ შემოიღო? არამგონია ასე იყოს, რადგან ამ დროისათვის და ცოტა უფრო გვიანაც პოპულის მსგავს მაღაზიებს საკმაო კლიენტი ყავს (ზემოთ ვახსენე კიდეც რიგი იდგა მეთქი..), ხოდა მეეჭვება ეს "წესი" მენეჯმენტის შემოღებული იყოს.... ეს ალბათ უფრო ზარმაცი თანამშრომლების მოფიქრებული ხრიკია...
- ეს წესი მართლაც რომ არსებობდეს, ამდენი ხალხია, დროს კარგავს, ელოდება შენს საქონელს როდის იყიდის, ხოდა იქნებ გააკეთო "გამონაკლისი" გახსნა მეორე სალაროც, დაჯდეს იქ მომუშავე 30 კაციდან ერთ-ერთი მაინც (ტყუილად უაზროდ რომ დგანან) და ეს ამდენი ხალხი სახლში გაუშვა? არა, რა თქმა უნდა არა. შეთავაზებაზე ცივი უარი მივიღეთ....
ამ უარმა დამაფიქრა, რადგან მართლაც დავინტერესდი თუ რაში მდგომარეობს პოპულის პერსონალის ფუნქციები. სალაროსთან არ ჯდებიან, პროდუქციას დროზე არ ცვლიან (ამაზე დაწვრილებით ქვემოთ იხილეთ), არ ალაგებენ, მომხმარებლის მიმართ საჭირო ფორმით არ ურთიერთობენ (ნუ თუ არ გამიღიმებ და თავაზიანად არ დამელაპარაკები, შუბლის ძარღვებს მაინც ნუ დაიჭიმავ და ნუ მეჩხუბები.... ბევრს ვითხოვ დავიჯერო?)... ეს შეიძლება უსასრულობამდეც გაგრძელდეს, თუმცა მაინც მახსენდება ერთი-ორი რამ რასაც პოპულის პერსონალი დიდი სიამოვნებით გააკეთებს, კერძოდ: თავზე გადგნენ მთელი "შოპინგის" განმავლობაში და ხელებში გიყურონ რამე რომ არ მოტეხო.... თუ წვერი გაქ მოშვებული საერთოდ კოლონა გამოგყვება.... მოკლედ აღარ მინდა ამაზე ლაპარაკი.
- უყურადღებობა. ალბათ "ფეხებზემკიდიაობაც". აი რა მომდის თავში როცა პოპულის ვიხსენებ. რომ შევდივარ, ეგრევე სუნი მეცემა, რაღაც არასასიამოვნო, მყრალი სუნი. ხშირია შემთხვევა როცა დახლზე ვადაგასული პროდუქტი მხვდება. ეს განსაკუთრებით მალფუჭებად საკვებ პროდუქტებს ეხება. შორს რომ არ წავიდეთ, სწორედ გუშინ, პოპულში ამ ერთობ სასიამოვნი ვიზიტის დროს ვიყიდე საოჯხო ნაყინი (იცით, დიდ შეფუთვებში რომაა). პროდუქტი საკმაოდ ახალი დამზადებული იყო (რაზეც მის შეფუთვაზე დაბეჭდილი საკვებად ვარგისიანობის დიდი ვადა მიუთითებდა), ხოდა დიდი ყოყმანის გარეშე ჩავაგდე კალათაში (სხვათა შორის, ეს კალათაც საკმაოდ დაძველებული იყო და რაღაც უსიამოვნო სუბსტანციაში იყო ამოთხვრილი, თუმცა სხვა არჩევანი არც მქონია....).
მოვედი სახლში, ნაყინი საყინულეში შევდე და ასე, ნახევარ საათში უკან მივაკითხე

. ავიღე კოვზი, სანაყინე და ნერწყვმოსულმა ჩავარჭე კოვზი ნაყინში. შეგრძნება უჩვეულო იყო, თითქოს რაღაც ჩავტეხეო... საქმე იმაშია, რომ გვერდები და თავი ნაყინის მასისა გაყინული იყო, თუმცა შიგნით სრულიად გამდნარი გახლდათ... ალბათ მაცივარი გაუფუჭდათ და რომ გადნა, მერე არც შეუმოწმებიათ პროდუქტი ისევ სასურველ მდგომარეობაში იყო თუ არა, ისევე უკან, მაცივარში უკრეს თავი....
თქვენი არ ვიცი, მარა გამდნარი ნაყინი მაინც და მაინც არ მიყვარს. თან მგონი ჯანმრთელობისთვისაც არაა კარგი გამდნარი ნაყინის მირთმევა (როცა ღმერთმა უწყის რამდენი ხანი იყო ასეთ მდგომარეობაში...).
მოკლედ ნერვები მომეშალა, ძალიან მომეშალა.
ეხლა რამდენიმე რამეს დავაზუსტებ, გაუგებრობები რომ არ გამოიწვიოს ამ პოსტმა:
- ეს ყველაფერი მოხდა პავლოვის და თამარაშვილის გადაკვეთაზე რომაა იმ პოპულში. აქედან გამომდინარე, პოპულის ქსელის სხვა მაღაზიებზე ვერაფერს ვიტყვი.
- ყველა თანამშრომელი პოპულის პერსონალიდან ნამდვილად არაა ცუდი. არიან რამდენიმე ძალიან თავაზიანი, ყურადღებიანი მუშაკები, რომელთაც ალბათ აღელვებთ საკუთარი კომპანიის რეპუტაცია და ცდილობენ საქმე გააკეთონ...
- თუ ვინმეს რამე ვაწყენინე, მომიტევეთ. ეს პოსტი არ წარმოადგენს ანტი რეკლამას, არც სიძულვილის აშკარა გამოხატვას და ა.შ. მე ბრალოდ ვწერ იმას, რასაც ჩემი ორი თვალით ვუყურებ და ორი ყურით ვუსმენ თითქმის ყოველდღე. ვწუხვარ იმის თაობაზე, რომ ამხელა პოტენციალის მქონე კომპანიაზე ასეთი რამეების წერა მიხდება, თუმცა რა ვქნა, სიმართლეს ვერსად გაექცევი.
ბატონო ადმინისტრატორო, იმედია ეს პოსტი უფრო დამაკმაყოფილებელია თქვენთვის