მოკლედ მოდით პაწია შევმატოთ ინფორმაცია ამ თემას.
ესეიგი ვიცით რომ
tengo-ს აქვს ახალი თოფი და კიდევ კაი ბლომად ახალი თოფის მფლობელები გაჩდნენ, მაგრამ მხოლოდ
tengo-ს თოფზე ვნახეთ რომ ახალ ვერსიებს 3000PSI-ზე აქვს დაყენებული პარამეტრები ისე რომ საშუალოდ 295 მ/წ-ზე ისვრის თოფი.
ეჭვები გვაქვს რომ ყველა ახალი თოფი ასეა გაკეთებული, ანუ 40 გასროლიანი პლატო ლამის 1 მ/წ-ს ცვლილებით დიაპაზონში 3000-2300PSI. ძველ თოფებს პლატო სადღაც 2500-დან 2000-ის ფარგლებში ჰქონდა 50 გასროლა 270 მ/წ-ით.
გასაგებლარია რომ ახლა თენგოს და სხვა ახალ მფლობელს ვერ ეტყვი კაცი მოდი და დამაშლევინე შენი თოფი ან დამატრიალებინე რეგულატორები რომ ვნახო რა პარამეტრები გაქვს დაყენებულიო, ამიტომაც ძებნის პროცესში ვარ

დღეს ჩავატარეთ პირველი ექსპერიმენტი, მართალია შედეგები ჯერ სახარბიელო არაა, მაგრამ გააჩნია ვისთვის აი Norika-ს თვალე დასცვივდება გაყიდის ჰაჩიკას და მარადიორს იყიდის
ესეიგი მოვასწარი სამჯერ 3000-მდე დატუმბვა და დაცლა, მეტი ვერ მოხერხდა იმის გამო რომ შედარებით გვიან გავედით, პლიუს წვიმამ სადღაც 1 საათი დაგვაკარგინა, შუაში გვიმტყუნა ჰაჩიკას ნასოსმა და მომიწია სახლში წასვლა და ბენჯიკას ნასოსის წამოღება... მოკლედ ობიექტური და სუბიექტური ფაქტორების გამო დღეს ყველა ვარიანტი არ იყო გატესტილი, თუმცა როგორც ედისონი ამბობდა სანამ ვოლფრამის ძაფს მიაგნებდა 1000 ექსპერიმეტტის მერე:
- მე 1000 წარუმატებელი ცდა კი არ ჩავატარე, მე აღმოვაჩინე 1000 გზა, თუ როგორ არ შეიძლება ნათურის გაკეთებაო. ასე რომ იგივე პრინციპი გამოვიყენოთ და აგერაა დღევანდელი 3 ტესტირების შედეგი.
მოკლედ თავიდან რომ ვიცოდეთ რაზეა საუბარი... მარადიორს სიჩქარის რეგულირებისთვის აქვს სამი მექანიზმი:
1) გადამშვები მილის ჭრილის რეგულირება - ანუ რამდენად სწრაფად გადავიდეს რეზერვუარიდან გამოსული ჰაერი ლულაში
2) დამრტყმელის სიგრძის სვლა - ანუ მოკლე მანძილს გადის ძალა არ ყოფნის დასარტყმელად კლაპანზე და ცოტა ჰაერი გამოდის, ან დიდი სვლა აქვს და ინერციის გამო ურახულებს კალპანს და ბევრს ჰაერს აშვებინებს
3) საბრძოლო ზამბარის მიმჭერი - ანუ რაც უფრო მიჭერილია ზამბარა მით უფრო ხისტია და მეტ ენერგიას გადასცემს დამრტყმელს რომ მეტი სიჩქარე და ინერცია აკრიფოს კლაპანზე დაჯახებისთვის.
მოკლედ სამივე დიტალის პოზიციებს გეტყვით ბრუნვების მიხედვით, ანუ იგულისხმება რომ ყველაზე ბოლო პოზიციაზე მიიყვანეთ შესაბამისი ვინტი და მერე რამდენი ბრუნი გააკეთეთ საათის ისრის მიმართულებით რომ შესაბამისი პოზიცია მიიღოთ.
ცდა პირველი პარამეტრები შემდეგია
გადამშვები - დახურული პოზიციიდან 4 სრული ბრუნი (ანუ ბულომდე გახსნილია გადამშვები)
დამრტყმელის სიგრძის რეგულატორი - 2 სრული ბრუნით გამოწეულია საათის ისრის მიმართულებით (ანუ ჯერ საათის ისრის საწინააღმდეგოდ ბოლომდე უკან ვწევთ და ამ პოზიციიდან 2 სრული ბრუნი), პრაქტიკულად ძალიან დიდი სხვა აქვს დამრტყმელს
ზამბარის მიმჭერი 8 სრული ბრუნი და 1/4 (ერთი მეოთხედი). საკმაოდ მიჭერილია ზამბარა
თავიდან Tengo-ს დავუკავშირდი და ვთხოვე გაეზომა უკნიდან მიმჭერის ვინტი რამდენ მილიმეტრზე იყო შეწეული, გაზომვისას აღმოჩნდა 10.56 მილიმეტრი, სამწუხაროდ ზემოთ ხსენებული 2 პარამეტრი და მიმჭერი 10.5 მილიმეტრზე შეწეული, ანუ 4 სრული ბრუნი 3000-PSI-ზე იძლევა 98.84 მეტრ წამს.

მოკლედ სასაცილო სიჩქარეა, ანუ დამრტყმელს ზამბარა იმდენად სუსტად აწვება რომ ლამის მაქსიმალური სვლის პონტში 295-ის მაგივრად 98 მეტრ წამს ვიღებთ, ამიტომაც ნელნელა ვტესტე ავწიე მიმჭერი 5 ბრუნზე, მერე 6-7 ბრუნი ბოლოს 8 ბრუნი და მეოთხედი (მიახლოებით ამ დროს ვინტი შეწეული იყო 16.8 მილიმეტრით), რომ მივიღე საჭირო სიჩქარე, ხელახლა დავტენე 3000-ზე მარადიორი და დავიწყეთ:

იტირე Norik იტირე

ჰაჩიკას მოუჯოკრა მარადიორმა და თან ეს არ არის მისი ასევთქვათ "პატალოკი" შესაძლებლობები. ასე ვთქვათ შედარებით საშუალო შედეგებისას 326 მ/წ მომცა პიკში პლიუს ამ დროს მარადიორი ხარჯავს 9.9 კუბურ სანტიმეტრ ჰაერს, მაშინ როდესაც ჰაჩიკა ხარჯავს 18.5 კუბურ სანტიმეტრს, საერთოდ "პატალოკი" ხარჯი ჰაერის მხრივ მარადიორს აქვს 13.2 კუბური სანტიმეტრი და არა 26 კუბური სანტიმეტრი

რავარია ჰა??? არ მოგინდა ჰაჩიკას გაყიდვა

დააკვირდი 23-ე გასროლას, 326 მეტრ წამი, 36.2 ჯოული ენერგია, 9.9 კუბიკი ჰაერი.... რელს ხვრიტავს ბიჯო რელსს

მოკლედ ხუმრობა იქეთ იყოს და დავუბრუნდეთ ჩვენს მონაცემებს, აქვე ჩამოვწერ წნევებს ყოველი 10 გასროლის თავზე დავიწყე 3000-დან და
10 - 2800
20 - 2600
30 - 2400
40 - 2050
50 - 1700
უხეშად დავიწყე 206 ბარზე და დავამთავრე 117-ზე.
15-დან 45-ის ჩათვლით რაღაც პლატოსავით არის, მაგრამ 30 გასროლა ჯდება, დანარჩენი ზემოთ ქვემოთ სეირნობაა

მოკლედ ეს არ არის Tengo-ს მარადიორის მონაცემები.
ცდა მეორე მოკლედ სიჩქარე ზედმეტად დიდია, ამიტომაც, ხელახლა დავტუმბე 3000-ზე და ვსინჯე შემდეგი სერია, ოღონდ ამჯერად ზამბარის მიმჭერი 7 სრულ ბრუნზე დავაყენე.
პარამეტრები შემდეგია
გადამშვები - დახურული პოზიციიდან 4 სრული ბრუნი (ანუ ბულომდე გახსნილია გადამშვები)
დამრტყმელის სიგრძის რეგულატორი - 2 სრული
ზამბარის მიმჭერი - 7 სრული ბრუნი
ამ დროს მივიღე შემდეგი სიტუაცია:

წნევები განაწილდა შემდეგნაირად:
10 - 2900
20 - 2800
30 - 2500
40 - 2300
50 - 2050
60 - 1700
ჰაერის ხარჯი მგონი უფრო ეკონომიურია შედეგად დამატებით 10 გასროლა ჩეტია და ნორიკას შეუძლია წყნარად იძინოს, ჰაჩიკას ამჯერად მარადიორმა არ გადაასწრო, სიჩქარეში, მაგრამ ჰაერის ხარჯში და გასროლებში...
ინფორმაცია ნორიკასთვის - პიკი არის 34-ე გასროლა, სიჩქარე 318.9, ენერგია 34.6 ჯოული ჰაერის ხარჯი კი სულ რაღაც 9.1 კუბიკი
ჰაერის ხარჯი აშკარად ეკონომიურია, მაგრამ ისევ კუზია, 20 მეტრიან კოლოდორში მაქსიმუმ 35 გასროლაა 10 მეტრიან კოლიდორში კი 22 გასროლა

მოკლედ ისევ რაღაც "ნი ტოა"
ცდა მესამემესამე და საბოლოო ცდა. მოკლედ მხოლოდ მიმჭერის ტრიალით რომ არაფერი იცვლება ფაქტია, ამიტომაც, შევცვალე გადამშვების პარამეტრებიც, შედეგად მივიღე შემდეგი პარამეტრები:
მიმჭერი - 7 სრული ბრუნი
დამრტყმელი - 2 სრული ბრუნი
გადამშვები - 2.5 ბრუნი
ანუ ამჯერად გადამშვებიც დავაპატარავე, ვნახოთ რა გამოვიდა:

წნევების მაჩვენებლები შემდეგია:
10 - 2850
20 - 2700
30 - 2500
40 - 2300
50 - 2050
60 - 1700
ისევ ეკონომიური პაკეტია, და ცოტათი გასწორდა კუზი, თუმცა თავიდან მაგარი ხტომები იყო. საერთო ჯამში 20 მეტრიან კოლიდორში უკვე გამოდის 48 გასროლა 10 მეტრიან კოლიდორში 30 გასროლა სადღაც მე-16-დან 46-ის ჩათვლით (სადრაც 2800-დან 2100’ჵში’-ს შუალედში), სულ პიკის დროს ხარჯი იყო 13 კუბიკი. საშუალოდ კი 11 კუბიკი.
ინფორმაცია ნორიკასთვის - ამჯერად პიკმა მიაღწია 31-ე გასროლაზე , სიჩქარე 300.3 მეტრი, ენერგია 30.7 ჯოული ენდ ჰაერის ხარჯი 10 კუბიკი.
მოკლედ მარადიორი ჰაჩიკას გარდა სხვა პარამეტრებისა აქ მოყვანილ მონაცემებშიც ხევს, პროსტა კიდევ საჩალიჩოა და კუზია გასასწორებელი. დღეისათვსი სულ ესაა.
P.S. გთხოვთ სანამ თქვენს მარადიორს ბრმად აქ მოყვანილ პარამეტრებზე გადაიყვანთ, ჯერ ყველაფერი კარგად აწონ დაწონოთ, მაინც ყველა თოფი თავისებური პარამეტრებით გამოირჩევა და არაა გამორიცხული ის მონაცემები რაც აქ არის და ჩემი თოფის მიმართ ასე თუ ისე მისაღებია თქვენს თოფზე შეიძლება უკეთესი, ან საერთოდ უარესი შედეგები მოგცეთ, მოკლედ ქრონოგრაფის გარეშე ამ ცვლილებების გაკეთებას აზრი არა აქვს.