ვერ გავიგე რა დასკვნები გააკეთე,
ამხელა მოთხრობა დავწერე რომ ხმის ბარიერი იწვევს არასტაბილურობას პნევმო ტყვიებშI მეთქი და შენი დასკვნის ბოლოში წერ
ციტატა(vexam @ 5th March 2020 - 01:11 PM)

ესე მარტივი შედარებით ჩანს რომ მძიმე ტყვიის შემთხვევაშიც პნევმატურის ენერგეტიკა არის ბგერის ბარიერის გადალახვისას არასტაბილურობის მიზეზი. ეს ჩემი მარტივი დაკვირვებით.
ვერ გავიგე იგივეს ამტკიცებ თუ დამოუკედებლად იგივეს ადასტურებ თუ თვლი რომ მე სხვა რამე ვთქვი და შენ სხვა დადე... მოკლედ ვერაფერი ვერ გავიგე
რაც შეეხება
ციტატა(vexam @ 5th March 2020 - 01:11 PM)

ცეცხლსასროლის შემთხვევაში 22 ლრ-ით მინიმუმ 150 ჯოულია და სიჩქარე 400-500მ/წმ ფარგლებში საშუალოდ
შენი ჭირიმე და შენ გეღუტუნე, მითხარი ერთი სად ნახე ეგეთი ტყვიები? სტანდარტული 22LR-ის ანუმიცია არის საბსონიკი, ანუ ხმის ბარიერზე დაბალი სიჩქარის, არის 290-იანი 300-320 და 330-იანი, იმიტომაცაა ძირითადა რომ ითვლება 22LR-ს ხმა არ აქვსო, თორე შენ ერთხელ მაინც სინჯე 4.5 პნევმო ტყვიის ზებგერითხე გასროლა, ისეთი სმა აქვს რომ ჩემს მტერს, გასროლის ხმა არ ისმის და ტყვიის ჰაერში გაფრენისას იმხელა ხმა წარმოიქმნება ჯობდა გასროლის ხმა ყოფილიყო...
სტანდარტული 22LR-ის მერე მოდის
High-velocity ტყვიები, ეგენი უკვე თამაშობენ 360-სა და 400 მეტრ წამს შორის ბევრს ეძალIჩებიან ეგეთ ტყვებს მაგრამ აი პლანეტაზე ყველაზე მეტი იყიდება 22LR-ი და ამ გაყიდვებში ყველაზე მეტი კაკრაზ საბსონიკი იყიდება ხმის და სტაბილურობის გამო
ბოლოს მოდის
Hyper-velocity,მანდ მაქსიმუმ თამაშობენ 400 მეტრ წამსა და 425-430-ს შორის, მაგის ზემოთ მე 22LR-ი არ მინახია, ერთერული საექსპერიმენტო ან ლიმიტირებული პარტია და ან ხელით დატენილი არ ითვლება
და ბოლოს ისევ და ისევ გავიწყდება ჰაერის აეროდინამიკა, 22LR-ს კაკრაზ რომ ცეცხლსასროლის ფორმა აქვს და არა პნევმო DIABLO ფორმა.
შენ თუ წარმოთქვავ იდეას 22 პნევმოში SLAG-ის გაშვება ხომ შეიძლება 350-400 მეტრ წამითო, მანდ პასუხი უფრო მარტივია:
1) მაინც არასტანდარტული ფორმაა პნევმო SLUg-ი და სრულად არ იმეორებს არცერთი ცეცხლსასროლის ფორმა,ს ასე რომ შეკვეცილი და უგულველყოფილი მინი პარამეტრები შეცდომაში შეგიყვანს და რეალურ სურათს არ მოგცემს
2) რაღაც ლოგიკა უნდა იყოს ჰაერის ხარჯსა და გასროლების რაოდენობას შორის
3) აღარაფერს ვამბობ სუპერ სონიკ ხმაზე, ანუ ზებგერით ხმაზე, მოდერიც გადასაგდებია მაგ შემთხვევაში
და საერთო ვარიაციით, წონით წააგებს პნევმატიკა 22LR-თან, სათამაშO წონა აქვს 22LR-ის თოფებს და მოდი შეადარე ნებისმიერ პნევმატიკას, გასიებული ფორმები და ვეებერთელა წონა 22LR-ის თოფთან შედარებით... თუ ეგეთი ენერგეტიკა გინდა, მაშIნ პირდაპირ 22LR-ი უნდა დაითრიო და უნდა შეეშვა პნევმოს წვალებას
ნუ აი როგორი პონტია იცი, ვთქვათ მაგარია ჩემი ტრაქტორი, მაგრამ რა ნავაროტებიც და მატორიც არ უნდა დავუყენო ნუ ვერაფრით ვერ დაეწევა და ვერ აჯობებს ფორმულა 1-ის მანქანებს, ვერც სწორზ ევერც მოსახვევებში...
რააღაც ეგეთზე ვკამათობთ ეხლა ჩვენ, გვინდა ვაიძულოთ პნევმოს რაღაც ისეთი გააკეთოს რომ აი პტიჩკა დავსვათ გავაკეთებინეთ, მაგრამ პრაქტიკული გამოყენება ნოლია..
არ გვინდა ასეთი ბრმა შედარება, ცეცხლსასროლის სულ სხვანაირად მუშაობს და იგივე სიჩქარე მხოლოდ ტყვიის ფორმით არ მიიღება, არამედ გაცილებით მაღალი წნევებით და ტყვიის ლულაშI მოგზაურობის მერიოდშI წნევა სულ იზრდება და იზრდება, ან მინიმუმ იგივე რჩება, მაშინ როდესაც პნევმატიკაში ფიზიკურად ჰაერს არ აქვს მაგხელა გაფართოების სიჩქატრე, ვერც მაგდენი ჰაერის მიწოდებას ვუზრუნველყობთ და რა ჰაერიც არ უნდა მივაწოდოთ სანამ ტყვია ლულას დატოვებს ლულაშI წნევა სულ უფრო და უფრო ეცემა..
არასწორია ნებისმიერ ეტაპზე ცეცხლსასროლის და პნევმატიკის შედარება
ვერ გავიგე რა დასკვნები გააკეთე,
ამხელა მოთხრობა დავწერე რომ ხმის ბარიერი იწვევს არასტაბილურობას პნევმო ტყვიებში მეთქი და შენი დასკვნის ბოლოში წერ
ციტატა(vexam @ 5th March 2020 - 01:11 PM)

ესე მარტივი შედარებით ჩანს რომ მძიმე ტყვიის შემთხვევაშიც პნევმატურის ენერგეტიკა არის ბგერის ბარიერის გადალახვისას არასტაბილურობის მიზეზი. ეს ჩემი მარტივი დაკვირვებით.
ვერ გავიგე იგივეს ამტკიცებ თუ დამოუკედებლად იგივეს ადასტურებ თუ თვლი რომ მე სხვა რამე ვთქვი და შენ სხვა დადე... მოკლედ ვერაფერი ვერ გავიგე
რაც შეეხება
ციტატა(vexam @ 5th March 2020 - 01:11 PM)

ცეცხლსასროლის შემთხვევაში 22 ლრ-ით მინიმუმ 150 ჯოულია და სიჩქარე 400-500მ/წმ ფარგლებში საშუალოდ
ვაბშეტა სუფთა სიტყვის მასალას მოვაყოლებ რომ მინიმუმი 22LR-ში იწყება 110 ჯოულიდან და არა 150-იდან
მთავარი კი არის ნახსენები სიჩქარეები - შენი ჭირიმე და შენ გეღუტუნე, მითხარი ერთი სად ნახე ეგეთი ტყვიები? პროსტა სადმე ამოიკითხე თუ რეალში გქონია შეხება ეგეთ ტყვიებთან? რაღაც ისეთი პონტია რა აი ზდპ-ებს რომ აწერია ხოლმე 1800 FPS-ი

სტანდარტული 22LR-ის ამუნიცია არის საბსონიკი, ანუ ხმის ბარიერზე დაბალი სიჩქარის, არის 290-იანი 300-320 და 330-იანი, იმიტომაცაა ძირითადად რომ ითვლება 22LR-ს ხმა არ აქვსო, თორე შენ ერთხელ მაინც სინჯე 4.5 პნევმო ტყვიის ზებგერითხე გასროლა, ისეთი სმა აქვს რომ ჩემს მტერს, გასროლის ხმა არ ისმის და ტყვიის ჰაერში გაფრენისას იმხელა ხმა წარმოიქმნება ჯობდა გასროლის ხმა ყოფილიყო... მთელი ფრენის მანძილზე სანამ ზებგერითზეა დარტყმის ტალღის ხმა მიყვება კივილ წივილით
სტანდარტული 22LR-ის მერე მოდის
High-velocity ტყვიები, ეგენი უკვე თამაშობენ 360-სა და 400 მეტრ წამს შორის ბევრს ეჩალიჩებიან ეგეთ ტყვიებს მაგრამ აი პლანეტაზე ყველაზე მეტი ჯერ ხომ იყიდება 22LR-ი და ამ გაყიდვებში ყველაზე მეტი კაკრაზ საბსონიკი იყიდება ხმის და სტაბილურობის გამო. ასე რომ რაიმე განსაკუთრებული შედეგები რავიცი...
ბოლოს მოდის
Hyper-velocity,მანდ მაქსიმუმ თამაშობენ 400 მეტრ წამსა და 425-430-ს შორის, მაგის ზემოთ მე 22LR-ი არ მინახია, ერთერული საექსპერიმენტო ან ლიმიტირებული პარტია და ან ხელით დატენილი არ ითვლება. არანაირი 500 მეტრ წამი...
და ბოლოს ისევ და ისევ გავიწყდება ჰაერის აეროდინამიკა, 22LR-ს კაკრაზ რომ ცეცხლსასროლის ფორმა აქვს (ცხვირი მოყვანილობა, წელი და ბოლოს დაღმავალი უკანა მხარე რაც ჰაერის აეროდინამიკის წესებში ჯდება) და არა პნევმო DIABLO ფორმა.
შენ თუ თვლი რომ 22 პნევმოში SLAG-ის გაშვება ხომ შეიძლება 350-400 მეტრ წამითო, მანდ პასუხი უფრო მარტივია:
1) მაინც არასტანდარტული ფორმაა პნევმო SLUG-ი და სრულად არ იმეორებს არცერთი ცეცხლსასროლი შაშხანის ტყვიის ფორმას, ასე რომ შეკვეცილი და უგულველყოფილი მინი პარამეტრები შეცდომაში შეგიყვანს და რეალურ სურათს არ მოგცემს, პნევმო SLUG-ი რაღაცით წააგავს სტანდარტულ ცეცხლსასროლის პისტოლეტის ტყვიას, ანუ მაინც მომრგვალებული თავი აქვს და უცებ მკვეთრად მოკვეთილი ტრაკი. არ აქვს შაშხანის ტყვიისთვის დამახასიათებელი დამრეცი ტრაკის ფორმა, პისტალეტის ტყვიებშიც უმეტესობა იმიტომაც მუშაობს საბსონიკში, ან ტრანსსონიკ დიაპაზონში, იშვიათია რომ ულტრასონიკ სიჩქარეზე იყოს ტყვია რაიმე სპეც ვერსია და დანიშნულება თუ არ აქვს
2) რაღაც ლოგიკა უნდა იყოს ჰაერის ხარჯსა და გასროლების რაოდენობას შორის თორე ამხელა წონას დაათრევ და....
3) აღარაფერს ვამბობ სუპერ სონიკ ხმაზე, ანუ ზებგერით ხმაზე, მოდერიც გადასაგდებია მაგ შემთხვევაში
და საერთო ვარიაციით, წონით წააგებს პნევმატიკა 22LR-თან, სათამაშო წონა აქვს 22LR-ის თოფებს და მოდი შეადარე ნებისმიერ პნევმატიკას, გასიებული ფორმები და ვეებერთელა წონა 22LR-ის თოფთან შედარებით... თუ ეგეთი ენერგეტიკა გინდა, მაშინ პირდაპირ ზედმეტი განხილვის გარეშე 22LR-ი უნდა დაითრიო და უნდა შეეშვა პნევმოს წვალებას
ნუ აი როგორი პონტია იცი, ვთქვათ მაგარია ჩემი ტრაქტორი, მაგრამ რა ნავაროტებიც და მატორიც არ უნდა დავუყენო ნუ ვერაფრით ვერ დაეწევა და ვერ აჯობებს ფორმულა 1-ის მანქანებს, ვერც სწორზე ვერც მოსახვევებში...
რააღაც ეგეთზე ვკამათობთ ეხლა ჩვენ, გვინდა ვაიძულოთ პნევმოს რაღაც ისეთი გააკეთოს რომ აი პტიჩკა დავსვათ გავაკეთებინეთ, მაგრამ პრაქტიკული გამოყენება ნოლია..
არ გვინდა ასეთი ბრმა შედარება, ცეცხლსასროლის სულ სხვანაირად მუშაობს და იგივე სიჩქარე მხოლოდ ტყვიის ფორმით არ მიიღება, არამედ გაცილებით მაღალი წნევებით და ტყვიის ლულაში მოგზაურობის პერიოდში წნევა სულ იზრდება და იზრდება, ან მინიმუმ იგივე რჩება, მაშინ როდესაც პნევმატიკაში ფიზიკურად ჰაერს არ აქვს მაგხელა გაფართოების სიჩქარე, ვერც მაგდენი ჰაერის მიწოდებას ვუზრუნველყობთ და რა ჰაერიც არ უნდა მივაწოდოთ სანამ ტყვია ლულას დატოვებს ლულაში წნევა სულ უფრო და უფრო ეცემა..
არასწორია ნებისმიერ ეტაპზე ცეცხლსასროლის და პნევმატიკის შედარება
ციტატა(vexam @ 5th March 2020 - 01:11 PM)

სლაგებზე ანალოგიაც შეიძLება. ამიტომ 4,5 და თუნდაც 5,5 მმ ტყვიებისთვის 300 მ და მეტი სიჩქარით გასროლოს შემთხვევაში არასტაბილურობის მთავარი მიზეზი არის მისი ჯოულების და სიჩქარეს შორის დამოკიდებულება.
არა ჩემო ბატონო, ჯოული და სიჩქარეს შორის არასწორი დასკვნაა, ჯოული შედეგია და მიიღება სიჩქარისა და წონისგან, რაფერ ადარებ ერთ დამოკიდულებაში, მიღებულ შედეგს და ერთერთ მის შემადგენელ ნაწილს? მეორემ რა დაგიშავა?

არასტაბილურობის მთავარი მიზეზი კი არის ფორმა და ჰაერის წინაღობა, შენ შეიძლება გინდოდა გეთქვა რომ ჰაერის წინაღობის გადასალახათ რაღაც ენერგიაა საჭირო ჯოულების სახით, მაგრამ გავიწყდება ფორმის გამო წარმოქმნილი პრობლემები... მოკლედ ტყუილა ვნაყავთ წყალს, შეგიძლია უსასრულოდ მიმტკიცო რომ მეტი აჩქარება და შედეგად მეტი ჯოული რომ მისცე ტყვიას ხმის ბარიერით გამოწვეულ წინააღმდეგობას უმტკივნეულოდ გადალახავ... არასწორე დასკვნაა.
მე შეიძლება არ მიჯერებ მაგრამ ამ ფორუმზე უკვე 12 წელია მაგას ვამტკიცებ პრაქტიკიდან გამომდინარე, მერე აღმოვაჩინე რომ თურმე ჩემამდე (იასნია რომ ჩემამდე იზამდნენ მე შედარებით ახალი გამოჩეკილი ვარ ამ სფეროში) მეცნიერული ნაშრომები აქვთ გერმანელებს ჩატარებული პნევმო ტყვიებზე (სამწუხაროდ წიგნის სახელი არ მახსოვს თორემ მოგაწვდიდი) და ამ ყველაფრის გარდა არაერთი ბლოგერი, გამოცდილი მონადირე თუ სხვა ამტკიცებს რომ არანაირი ენერგია და წონა არ მოგცემს პნევმო ტყვიაზე ზებგერითი სიჩქარისას რაიმე სტაბილურობას, ეგ აქსიომაა ლამის, რამდენადაც მიუღებელი არ უნდა იყოს შენთვის, რამდენიც არ უნდა მიმტკიცო, ვერ შეცვლი ფიზიკას...
მგონი სადღაც კარგი მარტივი ვიდეო იყო ტიპი ხსნიდა მაგას დალაგებულად, მე ახლა უცებ რაღაცეებს ვწერ რაც მომდის თავში და სცენარი დალაგებული არ მაქვს, თუ ვიპოვე მაგის ვიდეოსაც დავდებ... არა აქვს მნიშნვნელობა კალიბრს და წონას, შენ ყველა შემთხვევას რაღაც ერთი განცალკევებული პარამეტრით აფასებ და დასკვნებს იღებ, ამასობაში კალიბრის ზრდასტან ერთად წონაც მატულობს და თითქოს და შენი არგუმენტი მართლდება, მაგრამ გავიწყდება ფორმა და ზეხების ფართობი, საერთო ჯამში არა აქვს მნიშვნელობა იქნება 22 25 30 თუ 35 ნებისმიერ კალიბრში წონის და ჯოულების ზრდასტან ერთად იღებ მეტ ფართობს და თითქოს და გადალახე ერთი პრობლემა რომელიც წონასსთან იყო დაკავშირებული იმავე სიჩქარით გაისროლე და მეტი ჯოული მიიღე, მაგრამ დაგავიწყდა რომ ფართობიც იზრდება და ჰაერის წინაღობა ფართობის ზრდასთან ერთად იზერდება და ისევ ხელს გიშლის, რატომღაც აგდებ მაგ ფაქტორს არა და ეგაა მთავარი ხელის შემშლელი- ფორმა, ჰაერის წინააღმდეგობა, შეხების ფართობი... მოკლედ ციკლია და გამოსავალი არ ჩანს არსად...