ხ.მ.ე.ლ.ო აუ რა იდეებს ანთხევ ხოლმე რააა

კაი რა რაის თბილი ჰაერი რის ცივი ჰაერი, ჯერ ფიზიკა ისწავლე!
ლულიდან გამოფრენის მერე, არცერთ ტყვიას, არანაირი თბილი და ცივი ჰაერი აღარ აინტერესებს.... და შენ რაც გინდოდა გეთქვა ცივი და ცხელი ჰაერით უკუღმართად გაქვს გაგებული! რა შუაშია ცხელი ჰაერით იქნება გამოვარდნილი ტყვია თუ ცივით? ეგრე გამოდის, ცეცხლსასროლი თოფიდან გამოვარდნილი ტყვია 10 მეტრში უნდა დავარდეს იმიტომ რომ გავარვარებული აირის შედეგად გამორბის ლულიდან!
საიდან რეებს იგონებთ ხოლმე ეს ახალბედები... დავიჯერო ასეთი მუწუკიანი და საზიზღარი ფიზიკის მასწავლებელი გყავთ ყველას რომ ფიზიკის გაკვეთილების დანახვა არ გინდათ? ჯანდაბას მასწავლებელი, ინტერნეტი არსებობს დრეს და აურაცხელი ინფორმაციაა წასაკითხი და არა მარტო ამ საიტზე, გადაიკითხეთ გადაიკითხეთ და კიდევ ერთხელ გადაიკითხეთ!
ცივი და ცხელი ჰაერის თეორია, სულ არ ეხება ტყვიას და დამანგრეველ ძალას, არამედ საუბარი არის მხოლოდ დიზელის ეფექტზე!
PCP-ში უკვე არსებობს შეკუმშული ჰაერი და გასროლისას იმის გამო რომ წნევა მცირდება, რეზერვუარში, რეზერვუარი ყოველ გასროლაზე ცივდება, ლულაში გასროლისთვის გამოყოფილი ჰაერი კი ლულაში ფართოვდება და უფრო და უფრო ცივდება, შედეგად ზეთი რომც იყოს გინდა ლულაში, გინდა რეზერვუარში დიზელის ეფექტი და ზეთის აალება არ მოხდება.!
რაც შეეხება ნებისმიერ ზ.დ.პ-ს და ცხელ ჰაერს (იქნება რკინის ზამბარით თუ ნიტრო პისტონით) გასროლისას დგუში ცილინდრში კუმშავს ჰაერს და შეკუმშვისას როგორც ყველა ნივთიერება ასევე ჰაერიც ცხელდება, თუ ამ ჰაერში არის, ზეთის ანაორთქლი და პლიუს ის ფაქტი რომ შეკუმშვა ძალიან მცირე დროის მონაკვეთში ხდება, იწვევს ზეთის აირის გაცხელებას და კრიტიკულ წვის ზღვარზე ასვლას, შეიძლება უბრალოდ აალდეს ზეთი დგუშში და გასროლისას არაკონტროლირებადი მეტი ენერგია, მოგცეს, მეორე გასროლაზე, ნაკლები, მესამეზე უფრო მეტი და ასე შემდეგ, პლიუს აბინძურებს თოფის შიგნეულობას და წვავს მანჟეტებს.... მორჩა, მეტი არაფერ შუაშია ცხელი და ცივი ჰაერი.
ტყვიის ლულიდან გამოსვლისთანავე ჰაერი ფართოვდება და 20-30 სანტიმეტრში იფანტება, მაქსიმუმ პაწუა ღრუბელს შენიშნავს ბალახების მოძრაობის ხარჯზე ჰა-ჰა 1 მეტრზე (ახლა მილიმეტრების ზომვა არ დამიწყო მიახლოებით გეუბნები), შენ მემგონი გგონია რომ ცხელი იქნება თუ ცივი ჰაერი იქნება ტყვიას უკან მისდევს ლაზერის სხივივით და მიზანში მოხვედრამდე თან მისდევს და აწვება...
არავინ არაფერს არ აწვება, ტყვია ლულიდან გამოსვლისთანავე კარგავს მიმწოლ ძალას და იწყებს სიჩქარის კარგვას, შემხვედრი ჰაერის წინააღმდეგობის გამო.
ახლა შემოგიტრიალებ სიტუაციას, ვთქვათ და მარადიორიც და ეს ბენჯამინ ტრაილია თუ რაცხა ჭირია, ტყვიის გასროლისას ერთნაირ ტყვიას ერთნაირ სიჩქარეს აძლევენ, ნუ ვთქვათ 250 მეტრ წამს, რომელი თოფიდან გამოვარდნილი ტყვია უფრო მალე დაეცემა მიწაზე?
შენი გამოთვლებით ცხელი ჰაერის გამო რატომღაც ნიტროს ტყვია უნდა დავარდეს უფრო მალე და ნაკლები დამანგრეველი ძალა უნდა ჰქონდეს...
არაა ეგრე, ლულიდან გამოსვლისთანავე ორივე იდენტურ პირობებში ხვდება და ერთნაირად მოიქცევიან.... არა აქვს მნიშვნელობა თუ რის ხარჯზე მოხვდა აჩარება, ჰაერის გაციების გამო თუ ჰაერის გათბობის გამო.
საიდან რა მოიტანე რა დაასკვენი??????
შენ თუ იმის თქმა გინდა რომ PCP-ს მეტი სიჩქარე აქვს, ყოველთვის ვიდრე ვთქვათ რომელიმე ზ.დ.პ-ს, ეგ სულ სხვა მიზეზებითაა გამოწვეული. ისევ ფიზიკა და მათემატიკაა საჭირო!
ვთქვათ PCP ისვრის, ტყვიას (სიჩქარე და წონა ენერგია ამ შემთხვევაში ნაკლებად გვაინტერესებს), რის ხარჯზე ისვრის, ტყვიას? იმის ხარჯზე რომ რაღაც მოცულობის, მაღალი წნევის ჰაერის პორცია აწვება ტყვიას. საშუალოდ ეს არის 10-15 (ზოგი კაი 20-ს და 30-საც ხარჯავს) კუბური სანტიმეტრის მოცულობის ჰაერი სადღაც 120-130 ატმოსფეროთი
ახლა მარტივი მათემატიკა ავიღოთ საშუალოდ იყოს 12.5 კუბური სანტიმეტრი ჰაერი და 125 ატმოსფერო (თითქმის იდეალური სპორტული თოფის, პარამეტრებია, რეალში უმეტესობა სანადირო თოფი 1.5-ჯერ ან 2-ჯერ მეტს ხარჯავს), რომ მივიღოთ ჩვეულებრივი 1 ატმოსფეროს მოცულობა უბრალოდ უნდა გავამრავლოთ 12.5 კუბი 125-ზე, გამოვა 1562.5 კუბური სანტიმეტრი მოცულობა. უხეშად მარტივი გასაგები და დასაანგარიშებელად წარმოსადგენი რომ იყოს, ეს არის, 1.5 ლიტრი მოცულობის ჩვეულებრივი ჰაერი რომლითაც ვსუნთქავთ!
ახლა მითხარი რომელ ზ.დ.პ-ს გააჩნია ამხელა მოცულობის, ცილინდრი, რომელშიც დგუში მოძრაობს!? არ არსებობს მაგხელა ზ.დ.პ... 1.5 ლიტრი არის დიდი კოკა-კოლას პლასტმასის ბოთლი, რომელ თოფს აქვს მაგხელა მოცულობა!, არცერთს, ამიტომაც აგებს უმეტესობა ზ.დ.პ სიჩქარეში PCP-სთან მიმართებაში და არა ცხელი თუ ცივი ჰაერის გამო!
ახლა მეტყვი აბა მაგნუმ კლასის ზ.დ.პ როგორ ისვრის 300 მეტრსო... იმის ხარჯზე რომ უფრო ძლიერი ზამბარა აქვს, და ცდილობენ უფრო ჩქარა მოხდეს ჰაერის შეკუმშვა რომ დარტყმის ტალღა მეტი იყოს, პლიუს ნებისმიერ ვარიანტში მაგნუმ კლასს დიზელის ეფექტი აქვს, აალებისას კი ჰაერი უფრო ფართოვდება და მაგით კომპენსირდება იმ ჰაერის მოცულობა რაც საწყისად არ გააჩნია ზ.დ.პ-ს თავის ცილინდრში!
ეს ხომ ყველაფერი გაიგე, იმედია გაიგე, თუ არა და ფიზიკას ვერსად გაექცევი

იცოდე ეინშტეინი არ გაპატიებს

D:

ახლა კი რაც შეეხება 120 ატმოსფეროს და ნიტროს როგორ შეიძლება მეტი არ ჰქონდეს, და რატომ ვერ ვკუმშავთ... ისევ და ისევ ფიზიკის გაკვეთილები არ უნდა გაგვეცდინა და მათემატიკის მასწავლებლისთვის უნდა დაგვეჯერებინა!
უხეშად რომ ავიღოთ ჰაერის ზამბარის, ცილინდრი არის, 18 მილიმეტრი, ხოლო წნევა არის, 120 ატმოსფერო, თოფის გადატენვისას, ჰაერის ზამბარაში დგუში უკან მოძრაობს და რაც იყო მოცულობა ჰაერის ცილინდრში მცირდება, მოდი იყოს, 2-ჯერ შემცირება, რეალში კი მგონი კაი 3-4-ჯერ მცირდება მოცულობა... გააჩნია დგუში რა სიღრმეზე ჩადის ცილინდრში
ესე იგი იმედია იმაში მაინც დამეთანხმები რომ 2-ჯერ შემცირებისას, ცილინდრში არსებული 120 ატმოსფერო 2-ჯერ შეიკუმშება და შესაბამისად 2-ჯერ მეტი წნევა იქნება ანუ უხეშად 240 ატმოსფერო....
ახლა მათემატიკა მოვიშველიოთ 18 მილიმეტრიანი დგუში ფართობი გამოვიანგარიშოთ, ეს არის, დგუშის რადიუსი კვადრატში, გამრავლებული პი-ზე, (ნუ იმედია ეს მაინც გაგიგია 3.14 რა ჭრია!)
ახლა 20 მილიმეტრში რადიუსი არის, 9 მილიმეტრი ანუ 0.9 სმ, და მისი კვადრატი არის 0.81 სანტიმეტრი, გავამრავლოთ 3.14-ზე და მივიღებთ 2.5434 კვადრატულ სანტიმეტრს!
ახლა ფიზიკა გავიხსენოთ რა ჭირია 1 ატმოსფერული წნევა - ეს არის, 1 კილოგრამის ზეწოლა 1 კვადრატულ სანტიმეტრის ფართობზე....
დარჩა მინი მათემატიკა რომ გავიგოთ რა ძალა აწვება დგუშს როდესაც ცილინდრში 120 ატმოსფერო ჰაერია, ამისათვის წეღან მიღებული 2.5434 კვადრატული სანტიმეტრი უნდა გავამრავლოთ 120-ზე გამოვიდა 305.208... იყოს მხოლოდ და მხოლოდ 300 კილოგრამი!
ანუ 120 ატმოსფეროზე, დგუშს აწვება 300 კილო წინააღმდეგობა, რომლის გადალახვაც გიწევს თოფის გადატენვისას და რაც უფრო და უფრო უკან მიგაქვს თოფის ლულა გადატენვისას, ჰაერის ზამბარის, ცილინდრში მოცულობა სულ უფრო და უფრო მცირდება და წნევა იზრდება თავისი წინააღმდეგობის, გამწევი კილოგრამებიანად, წეღან მოლაპარაკებული 2-ჯერ შემცირების შემთხვევაში შენ ებრძვი 600 კილოგრამ ძალას!
და ამ ყველაფრის, მერე შენ გინდა მითხრა რომ 600 კილოგრამს აწევ? ჯერ სადმე გარეთ დიდი ქვა ნახე ასე 50 კილოგრამიანი და მისი აწევა სინჯე! გეხმარება თოფში, ლულის ეფექტი რომელიც ბერკეტის როლს ასრულებს, მაგრამ ამ ბერკეტსაც უნდა ძალა, რომ ის საშინელი ენერგია გადალახო, უბრალოდ რაც მეტია, ლულა სიგრძეში, მხარი მით მეტია, და გეომეტრიული პროპორციით მცირდება შექმნილი წინააღმდეგობა, უხეშად რომ ვთქვათ 600 კილოგრამის მაგივრად ებრძვი მხოლოდ და მხოლოდ 60 კილოგრამს, მაგრამ არც ეგაა იოლი!
მიუხედავად იმისა რომ ადამიანს ხელებით მოწევა და გაწევა უფრო უადვილდება ვიდრე ჩაკუზული მდგომარეობიდა, მძიმე ქვის აწევა, მაინც დიდი ძალაა, და ნუ უყურებთ ეგრე ზერელედ ამ საკითხს! მითუმეტეს რომ რეალში უფრო მეტ ძალასთან გაქვთ საქმე...
და მითუმეტეს რომ რეალში ქარხნულ ნიტრო პოსტონში არ არის, 120 ატმოსფერო და არცერთი ნორმალური ხელოსანი თავისით ზამბარაში 120 ატმოსფეროს არ ტენის (ყველასათვის ცნობილია ქარხნული შედარებით სუსტია, ამიტომაც, არის, რომ ბევრი გადაკეთებას, ჩალიჩობს ან ოსტატს უკვეთავს უფრო ძლიერს), თუ კლიენტი არ გაუხურებს და გინდა თუ არა ჩამიტენე 120-125-130 და 140-იო არ დაუწყებს... ოსტატს ფეხებზე ჰკიდია, დაუკვეთე გაგიკეთა, მაგრამ იგივე ფორმულებით გამოთვალე აბა რა ენერგიას ებრძვი, და ეგ გამონთავისუფლებული ენერგია რა ხარისხიან უკუცემას მოგცემს ეგეც გამოიანგარიშე და შეეცადე შეიგრძნო!
ამ პლანეტაზე ჯერ მოქმედებს ფიზიკის კანონები, და 5 მილიარდი წლის მერე როდესაც ანდრომედას გალაქტიკას შეეჯახება ჩვენი გალაქტიკა შეიძლება სხვა კანონები მოქმედებდეს, მაგრამ ამჯერად მოქმედებს ის რაც მოქმედებს და გაითვალისწინეთ, ბრმად რაღაც გაუაზრებელ იდეებს ნუ აფრქვევთ!