მე რაღაც ვერ დავწვი... და CDI მატორებს რაიმე განსხვავებული მეთოდიკა აქვ შეცვლის? ჩემი გოიმური გადასახედიდან:
1) დასაცლელია სისტემა ძველი ზეთიდან (როგორც წესი კარტერში არსებული ბოლტის მოშვების მერე სისტემა იცლება, დააცდი გარკვეული დრო რომ მაქსიმალურად ჩამოიწუროს)
2) ცვლი ზეთის ძველ ფილტრს ახლით, ზორს მარტივად აქვს, ზოგს რთულად, ზოგს დახურული რკინის კონტეინერი აქვს და ზოგს ღია მუყაოს, ან ფლისის ფილტრიანი ღია ტიპის ფილტრი აქვს
3) მოუჭერ კარტერის ბოლტს, ინსტრუქციაში არსებული ძალის მიხედვით (ნიუტონ მეტრით), მაქსიმუმ ზოგიერთს ინსტრუქციოაში აქვს რომ ასევე უნდა შეიცვალოს მოსაჭერი ვინტის სპილენძის შაიბა უკეთესი ჰერმეტიზაციისთვის
4) მწარმოებლის მიერ რეკომენტირებული კონსისტენციის ზეთია ასაღები, საჭირო რაოდენობაზე 0.5 ლიტრით ნაკლები და ჩასასხმელია მატორში (ნუ ზოგს სქელი ხორთუმი აქვს, ზოგს ვიწრო და დიდხანს უნდები)
5) ელექტრონულად, ან შუპის მიხედვით ამოწმებ ზეთის რაოდენობას და საჭიროების შემთხვევაში ამატებ საჭირო დონემდე.
6) ყველაფერი მოჭერილია, ზეთი ჩასხმულია, კაპოტი დახურულია, მატორი დაქოქილია, აიდა სახლში

მგონი უფრო უკეთესია დაწერო კონკრეტულად რომელი CDI მატორია და მოიძიო მწარმოებლის რეკომენდაცია, თუ რომელი ტიპის ზეთი უნდა მაგ მატორს, დანარჩენი ყველგან ერთი და იგივე პროცესია

ნუ ია ტაკ დუმაიუ, თუ ახალი მატორია, მაშინ გარანტირებულად სინთეთიკა უნდა, მაგ შემთხვევაში 5w-40-ზე ჩერდები მიუხედავად იმისა თუ რამდენი ათასი ან მილიონი კილომეტრი აქვს გავლილი მატორს და არ დაიჯერო ლეგენდის რომ დიდ გავლის მქონე მატორზე უფრო სქელი ნახევარსინთეთიკა ან საერთოდ მინერალი უნდა ჩაასხა.... საერთოდ დაბრიდავ მატორს
თუ სინთეთიკა უნდა შენს მატორს, ყველაზე კაია გადახვიდე A3B4 კლასის ზეთზე, ანუ მარტივი კლასიფიკაციით მაგალითად 0w-40. მაგრამ ეგეთი ზეთები გაცილებით ძვირია

დაიმახსოვრე ლეგენდაა თუ ვინმემ გითხრა რომ 200 000-ის მერე მატორში უნდა ჩაასხა სქელი ზეთიო

თუ ზეთი საწვავ კამერაში გადადის მაგას სისქელით ვერ გააჩერებ, მაგისთბვის მატორის რემონტია საჭირო.
არ დაგავიწყდეს და არავინ მოგატყუოს, მაგალითად 15w-40, 10w-40 და 5w-40 არის სულ სხვადასხვა, პირველი არის პირობითად მინერალი, მეორე ნახევრად სინთეთიკა და მესამე სრული სინთეთიკაა.... ამასობაშ პირველი ციფრი, და ლათინური სიმბოლო W მიუთითებს იმას თუ ზამთარში მინიმალური სამუშაო ტემპერატურა რამდენია დაქოქვისთვის
ოღონდ პირდაპირი ციფრებით არ გაიგო რომ ვთქვათ 15W ნიშნავს მინუს 15-ს

უბრალოდ:
- 15W-ს ვთვქთ 0 გრადუსზე ექნება უფრო დიდი სიბლანტე, ნუ ლამის თაფლივით იქნება
- 10W იგივე 0 გრადუსზე იქნება ბლანტე მაგრამ მოძრავი იქნება
- 5W იგივე 0 გრადუსზე მოწყალწყალო იქნება
- 0W იმენნა წყალივით იქნება
ბევრს სწორედ ეგ აბნევს და იძახიან რომ ბლანტეა და ძველ მატორს ეგეთი უნდაო

ამასობაში ეს არის მატორის დაქოქვისთვის რეკომენდირებული მინიმალური ტემპერატურების აღმნიშვნელი, რაც უფრო დბალი ციფრია მით უფრო ნაკლებ გრადუსზე დაიქოქება მატორი უპრობლემოდ. მაგალითად 10w-40 რომ გესხას მატორში და გარეთ რომ იყოს -15 გრადუსი, ზეთი იქნება თაფლივით და სანამ პირველი მოძრაობების დროს ზეთი ააღწევს დგუშებთან და ცილინდრებთან მატორი მშრალზე იმუშავებს რაღაც პერიოდი, რაც რა თქმა უნდა ხახუნს იწვევს და მატორს კაი დღეს არ აყენებს....
ამასობაშI ვთქვათ იგივე 5w-40 მინუს 20-მ,დე გაძლებს თხევადი მდგომარეობის შენარჩუნებას და მატორის დაქოქვისთანავე ზეთი ყველგან მიეწოდება
ხოლო ლეგენდა რომ სქელი ზეთი ძველ მატორებს სჭირდება საიდან წამოვიდა არ ვიცი, მაგრამ სრული იდიოტიზმია იმიტომ რომ მატორი გახურების მერე ერთ კონკრეტულ ზღვარზე მუშაობს და აი მაგ ზღვარის მიმანიშნებელი ციფრი არის ზეთის მარკირებაში ბოლო ციფრი, აქ განხილულ შემთხვვეაში 40
ანუ თუ გაქვს ინსტრუქციაში ჩაწერილი რომ შენს მატორს სჭირდება 5w-40 და ამასობაში ვიღაც ვაი მცოდნე გიმტკიცებს რომ ძველ მატორს სჭირდება 10W-40... გაახსენე ის გარემოება რომ სამუშაო ტემპერატურაზე გასვლის მერე ორივე ზეთი ერთი კონსისტენციის იქნება და არ იქნება ერთი მეორეზე ბლანტე

მაგას მიუნიშნებს ბოლო ციფრი 40 ორივე ზეთის მარკირებაში

შედეგად სქელი ზეთის ჩასხმისას მხოლოდ მატორს ბრიდავ ცივზე დაქოქვისას, ხოლო გახურების მერე გინდა სინთეთიკა ყოფილა და გინდა ნახევარსინთეტიკა ან მინერალი, ყველა ერთი სიბლანტისააა...
ამასობაში ნახევარსინთეთიკა და მინერალი საკაიფოდ კოქსირდება მატორში, ჩემი თვალით მაქვს ნანახი ჩემ და ჩემი დის მატორების დაშლისას, ჩემს დას ვიღაც ეგეთმა მცოდნემ თავის დროზე 10w-40 ჩაუსხა კაკრას მაგ რეზონით (არა და მწამროებლის ბიულეტენში წერია 5w-40, 0w-40, 0w-30, 5w-30), მე კი ჩემსაში ვეჩნა 5w-40-ს ვასხავდი (0w-40 ჯობია, მაგრამ, 1.5-ჯერ ძვირია

)... ორივეს კრიშკები რომ ავხადე, ჩემი კლაპნების თავები, ბუგელები და როკერები, იმენნა გაწკრიალებულია და ოდნავ ღია მოყვითალო ფერი დასდევს, მაშიი როდესაც ჩემი დის მატორის იგივე კრიშკის ახდის მერე კაი მოშნი ჩაშავებული დამხვდა ყველაფერი

თან ვერც მოაცილებ მაგ უბედურებას... ხოლო თუ მაგან დგუშთან მიაღწია მერე ჩაკოქსავს კალცოებს და აი მერე ნახე ზეთის ჭამა

მერე იწყება მატორის გამორეცხვები, უარესი ბოლვა, მატორის მწყობრიდან გამოსვლა და ან კაპიტალკა რემონტი, ან შეცვლა

ასე რომ შენ ჯობია გაარკვიე რა მარკის ზეთია შენი მატორისთვის მწამორებლის მიერ რეკომენდირებული და დანარჩენი გამოცვლის პროცედურა ყველგან ერთი და იგივეა