ხალხო სანამ რაიმე ზეთის მანქანაში ჩახსმაზე გაიფიქრებთ და ყველანაირ რასსამახა თუ მაჩვის სახელით ცნობილი მარკის ზეთს მიადგებით გაიხსენეთ ერთი 100%-იანი სიმართლე...
პური უნდა გამოაცხოც პურის მცხობელმა,
ეს პირდაპირ პარალელშია ზეთთან, ზეთი უნდა იყოს ზეთის მწარმოებლისგან და არა ყველანაირი სახისა თუ ჯიშის შემფუთავ გადამყიდველი ფირმისგან...
გავნმარტავ რას ვგულისხმობ, და ეს განსაკუთრებით ეხება სინთეთიკურ ზეთებს:
- ზეთები დღეს პრაქტიკულად აღარაა ნატურალური ნავთობპროდუქტი, არამედ არის სინთეთიკური ბაზა და შემდეგ მასში შეზავებული ესა თუ ის დანამატები "ეგრეთწოდებული პრისადკები"...
ყველანაირი სახით რასამახა, სუპერ კატა და სუპერ პუპერ ტირანოზავრის მარკით გამოსული ზეთის მწამროებელი ყიდის იმ ზეთს რომლის წარმოებასთანაც მას არანაირი შეხება არ აქვს, არამედ ყიდულობენ ზეთის მწარმოებლისგან ზეთის ბაზას, ასევე ყიდულობენ ან იმავე ზეთის მწარმოებლისგან ან კონკურენტისგან დანამატებს, შემდეგ ყველაზე კაი შემთXვევაშI თავისთან ახდენენ შეზავებას, ან უკვე შეზავებულ მასას ყიდულობენ და უბრალოს ამა თუ იმ მარკის სახით ყიდიან...
მაგალითად ოდითგან ცნობილი ზეთის მწარმოებლები არიან, მობილი, შელი, კასტროლი, აი ეგეთი ფირმისგან ყიდულებს ვიYაც სუპერ მაჩვი ზეთის ბაზას, შემდეგ, დანამატებს აზავებს და ყიდის რაღაც სუპერ პუპერი ლეგენდებით რომ აი მხოლოდ მისი ზეთია რაც არის, დანარჩენი კი იგივე ზეთის მწამრობელიც რომლისგანაც ბაზა და დანამატები იყიდა არიან ქინძები

შეკაცო SAE სტანდარტის ზეთების მარკები ყველა მარკისთვის ერთი და იგივეს უნდა აკმაყოფილებდეს, ანუ მაღალი და დაბალი ტემპერატურა, პლიუს კონსისტენცია, დანარჩენი დანამატები ეხმარება ამა თუ იმ ზეთს ნაკლები დროის შემდეგ მოახდინოს ფრაქციებზე დაშლა, იყოს უფრო მედები, ნაკლებად შედიოდეს ჰაერში არსებულ ზანგბათთან რეაქციაში და ასე შედმეგ...
ისმის კითხვა, თუ ვთვქატ 5w-40 ყველა მწარმოებლის მიერ უნდა იყოს ერთი და იგივე მინიმუმი მოთხოვნების დამკმაყოფილებელი და ამასობაში ყველა ყიდულობს მხოლოდ ზეთის მწარმოებლისგან ბაზას და დანამატს, მაშინ მითხარით თვითონ ზეთის მწამროებელი ვერ გააკეთებს იმაზე დანამატების თავისივე ზეთებში შესავებას? თუ მაინცა და მაინც ლეგენდა უნდა იყოს ლამაზად ზედ შეფუთული რომ აი ეს ლიქვი მაჩვია სპეც ზეთი რომელიც მაჩვის ნატურალური რძის ბაზაზე დამზადებული მაწვნითაა შეზავებული...... და ასე შემდეგ, ამ რეკლამის გამო ყიდულობთ ამა თუ იმ ახლად გამოჩეკის დამფასოვებლის ზეთს?
ვინმემ მითხარით სად აქვს ვალვოლაინია თუ ლიქვი მოლია სად აქვთ ზეთის ბაზის გამომშვები ქარხანა? არ ვგულისხმობ დომფხალის შემზავებენ ქარხანას, არამედ რეალური ბაზის შემმუშავებელი ქარხანა სად აქვთ? ალბათ სადმე მარსზე აქვთ თორემ ამ პლანეტაზე მე ეგეთი ქარხნის მისამართი არ ვიცი

დალშე რჩება მარკეტინგი... ანუ ახალი სახელით გამოვუშვი რაღაც და რამენაირად გზა უნდა გავიკაფო და ძველი ბრენდები უნდა ჩავაჩოჩო, აი აქ იწყება ლეგენდა რომ სუპერ ჩამომრეცხავი შესაძლებლობები აქვს, აი სუპერ დამზეთავია, ხახუნის კოეფიციენტს დედას აგინებს და ამიტომაც ისიც თავქუდმოგლეჯილი მატორიდან გარბის
პლიუს რეკლამა მჭირდება აგრესიული, მჭირდება თაროზე ადგილი რომ მყიდველი მაღაზიაში შესვლისას თვალის სიმაღლეზე პირველად ჩემს მარკას ხედავდეს, ამაში მაღაზიას სკიდკებს და ბონუსებს ვაძლევ, რეკლამაში ფულს ვიღებ და ბოლოს ზეთის რეალურ მწარმოებელზე მეტი მიჯდება ეს ზეთი და ფული როგორ უნდა ამოვიღო?! თუ მიხვდით რომ მარკეტინგის და არ არსებული გამოგონოლი რეპუტაციის გაჩითვით, მაშინ გილოცავთ ჯერ კიდევ არის შანსი დარჩენილი

მართალია მანქანებში მე დიდი გამოცდილება არ მაქვს და ვიღაც დამაყვედრის მე 25 წელია მანქანა მყავს და რას მასწავლიო, მაგრამ ბოლო 3 წლის განმავლობაში იმდენი ლიტერატურა გადავიკითხე მაგ საქმეზე რომ მთელი საქართველოს ზეთის გამყიდველები რომ აკრიფო და დააჯამო მათი ცოდნა, ჩემს ცოდნის 10%-ს შეიძLება დაეწიოს

მესმის ძალიან ამბიციური განცხადებაა, მაგრამ ყოველ კუთხეში მესმის უსაფუძვლო მტკიცებები და ვგიჟდები - სადაა რეალური არგუმენტები?
გაითვალისწინეთ, მატორს სჭირდება მწამროებლის მიერ შერჩეული ტიპის ზეთი, ვთქვათ 10w-40 და მორჩა, არა აქვს მნიშვნელობა იქნება ეს ვასიკოს გამოშვებული თუ ელპიტესი, ყველა მწამორებელი ვალდებულია ერთნაირი სპეციფიკაციები დააკმაყოფილოს, იქნება ეს მინიმალური ცივი ტემპერატურა, თუ იქნება ეს მაქსიმალური ტემპერატურა წვის კამერასთან, ასევე ზეთის ეგრეთწოდებული "ვიაზკოსტი".... ვსიო, ეგაა ამოსავალი წერტილი, ვისაც არ სჯერავს შეუძლია აიღოს სხვადასხვა მწამროებლის ერთი და იგივე მარკის ზეთი, ჩაასხას ერთ ქვაბში და აადუღოს , თუ ზეთები ცალცალკე ფრაქციებად წავა, ესეიგი ყოფილა განსხვავება, მაგრამ არაერთს აქვს ექსპერიმენტი ჩატარებული და ერთგვაროვანი როგორც იყო ექსპერიმენტის დაწყების წინ, ისევე რჩება...
ანუ ყველა ერთი ფეხები ბაზიზ გამოყენებითაა დამზადებული...
ასე რომ მთავარი ის კი არაა თუ რა სახელი ეწერება ყუთს, არამედ ის თუ რამდენად ორიგინალ ვერსიას თრეულობთ... შეეცადეთ ზეთი იყოს იმ მწარმოებლის რომელიც ათწლეულები და ასწლეულებია ზეთის მწამროებელი კომპანიები არიან, თვითონვე უშვებენ ბაზას და დანამატებსაც, როგორც წესი ასეთ ზეთებს ზედმეტი ლეგენდებიც არ სჭირდება და იაფიც ღირს...
მაგრამ იაფში ის არ იგულისხმება რომ ფალსიფიცირებული ან უკვე გამომუშავებული და გაფილტრული შემოგატყუოთ ვინმემ და მერე მაგ ცუდი გამოცდილების გამო აგინოთ კომპანიას
იუტუბზე დაჟე ერთი ვიდეოა რომელიღაც გერმანული კანტორა როგორ ყიდულობს ზეთს ბოჩკებით, მაქსიმუმ 15 წუთში აზავებს დანამატებით და მერე ასხავს 4 და 1 ლიტრიან ბანკებში...
მოკლედ დაივიწყეთ ყველანაირი ლეგენდა რომ აი დიდ გარბენზე ასეთი ზეთია საჭირო, აი სიცივეში ისაა საჭირო, ეს მარკა უკეთესია და ასე შედმეგ....
შეეცადეთ ითრიოთ რეალური მწარმოებლის ზეთი, შესაბამიდი SAE სპეციფიკაციებით, ხოლო კონკრეტულად რომელი ტიპის ზეთია საჭირო, ეგ უკვე უნდა გაიგოთ არა ვიღაც ზელოსნისგან ამ მაღაზიისგან რომელიც გაგებაში არაა რა რისთვისაა, არამედ უნდა გაიგოთ თქვენი მანქანის მომხმარებლის წიგნში, რომელიც ყველა მანქანას მოყვება, ხოლო თუ არ გაქვთ ინტერნეტში შეიძლება ელექტრონული ვერსიის სახით იყოს მოპოვებული...
თუ ესეც შეუძიებელია, მაშინ წარმომადგენლობაში მიდიხართ და ეკითხებით ამა და ამ მარკის მანქანაში, ამა და ამ მატორით რომელი ზეთი უნდა იყოს ჩასხმული, იქ მყოფმაც პროსტა ჰაერზე კი არ უნდა გითხრათ, არამედ WIS-ში უნდა ჩაიხედოს და იქ წერია კონკრეტულად რომელ მატორს რა ზეთი უნდა...
ჩვენთან ისეთი განსხვავებული სიცივეები არ არის რომ ზამთარ ზაფხულის ზეთზე იყოს საუბარი, ასე რომ ქარხანა მწარმოებლის სპეციფიკაცია არის იდეალური გამოსავალი, და ყურადღება არ მიაქციოთ იმას რომ მწარმოებელი აკრავს MOBIL გამოიყენეთ CASTROL-ის, Shell-ის თუ EXONN-იო, მთავარია რეალურად ნორმალური მწარმოებელი კომპანია იყოს და არა პროსტა შემფუთავი, და ვთქვათ თუ 5w-40 მიდის თქვენს მატორშI, მაშინ ნებისმიერი ნორმალრუი მწამორებლის წავა..
P.S,. აქვე დავძენ იმ მითზე რომ ზეთი უნდა გამოიცვალოს 6-ათასზე, 10-ათასზე, ზოგი ამბობს 15-ათასზე და ზოგიც ამბობს 5 ათასზე... სისულელეა ეს ყველაფერი... ეს არის ზუსტად იგივე ამბავი რაც პნევმატიკაში 1200FPS-ი და არიქა ავშენდით

როგორც პნევმატიკაში 1200FPS-ი მცოდნე ადამიანისთვის არაფერს ნიშნავს, ასევე 10 000 კილომეტრში ზეთის შეცვლა არაფერს არ ნიშნავს... და აი რატომ...
ვთქვათ მე ზეთი მატორში გამოვცვალე, დავაყენე მანქანა და ადგილზე დაქოქილს ვამუშავებ გამოუთიშავად 3 კვირა.... შეგიძლიათ ვინმემ მითხრათ 3 კვირის თავზე ზეთი შესაცვლელი მექნება თუ არა? არ მითხრათ შესაცვლელი გექნებაო

იმიტომ რომ 0 კილომეტრი მაქვს გავლილი

ანუ იმის თქმა მინდა ვინც ირონიას მიმიხვდა რომ გავლილი კილომეტრაჟი კი არაა ზეთის გამოცვლის მაჩვენებელი, არამედ ის თუ რამდენიხანი იმუშავა მატორმა ამ ზეთზე. მანქანა განსაკუთრებით ქალაქში მუშაობისას რამდენჯერ ხვდება საცობში, შუქნიშანზე რამდენიხანი დგას? ეგ როგორ ფიქრობთ შედის იმ გავლილ 10 000 კილომეტრში? თუ მაგ ნამუშევარი საათებით რომ დავითვალოთ გამოვა რომ მატორმა 15 ან შეიძLება 20 ათასიც გაიარა

ამიტომაც, ზეთის შეცვლის პირობა უნდა იყოს არა გავლილი კილომეტრაჟი არამედ რამდენიხანი მუშაობდა მატორი ზეთის შეცვლის შემდეგ, კერძოდ, სხვადასხვა მოდელის და მიხედვით ეს არის 300-დან 350 საათამდე მუშაობის დრო, ხოლო თუ წლის განმავლობაში ვერ ახერხებთ 300-350 საათით მატორის მუშაობას მაშინ 1 წლის თავზე ზეთი უკვე შესავლელი, დაჟე იმ შემთXვევაშიც თუ მატორი ერთხელაც არ დაქოქილა. ეს არის მატორის რეალურად ნორმალურად მოვლის პირობა.
მეტყვით, აბა კილომეტრებზე რატომ ანგარიშობენო? იმიტომ რომ მწარმოებელს ეზარება ტექნოლოგიის აღწერა, თან უმეტესობა პროსტა მომხარებელი და არა ტექნიკური განათლების მქონე, პლიუს საათების აღრიცხვა ადრე ძნელი იყო (ახალ მანქანებში კი ყველას აქვს ოდომეტრზე შესაბამისი განყოფილება), ხოლო ჩვენი ხელოსნებისთვის კი კილომეტრაჟი იოლი ათვლის სისტემაა, ა ვდრუგ და მძროლმა დაარესეტა ოდომეტრის ჩვენება, ხომ დაავიწყდება რამდენი საათი იყო მატორი ნამუშავერი> გარბენი კი ჩვენს რეალობაშI ძალიან აქტიური თემაა და ყველა ზედ დაჰკანკალებს

და ბოლოს როდესაც პირველად გავიგე 300 საათის შესახებ, მეგონა რომ საშინელება იყო, კონკრეტულად მეგონა რომ 300 საათს დავხარჯავდი 3-4 ათას კილომეტრზე, მაგრამ ზეთის შევლის მერე ჩამოვყარე ნამუშევარი საათები და დავიწყე დაკვირვება, საუცრება პირველი იყო ის რომ 100 საათის თავზე გავლილი მქონდა სადღაც 2200 კილომეტრი, ხოლო 300 საათის თავზე გავლილი მქონდა სადღაც 7 000 კილომეტრი, რაც ერთი შეხედვით ხელოსნების მიერ ნათქვამ სასურველ გარბენს ედრება, მაგრამ მეორე ჯერზე 300 საათი შემისრულდა 10 500 კილომეტრზე, ხოლო ეხლანდელი მუშაობით 300 საათი სადღაც 5-6 ათასზე შემისრულდება იმდენ პრობკებში მიწევს საათობით დგომა.
მოკლედ ამ მეთოდით ზეთის შეცვლისას გადასარევი ფერის ზეთი გამოდის ხოლმე როდესაც ვცვლი, ხოლო ჩემი დის მანქანაზე როდესაც ამას არ ვაკვირდებოდი ვეჩნა შავი ფერის ზეთი იყო ხოლმე გამოცვლისას

ასე რომ ტექნიკურ დეტალებს ჩახედეთ ფესვებში და არა უსაფუძვლო ლეგენდებს....
აუ რამდენი ვწერე
კაციშვილი არაა ამის წამკითხავი მემგონი