დახმარება - ძებნა - წევრთა სია - კალენდარი
სრული ვერსია: ზ.დ.პ. შაშხანის ცილინდრის დამუშავება
Georgian Airgunners Portal > პნევმატური იარაღი > რემონტი, აპგრეიდი, ტიუნინგი...
Jah
კომპრესორის დამუშავება - ყველაზე რთული და ამავდროულად საჭირო ოპერაცია.
კომპრესორი - შაშხანას ძირითადი ნაწილია. ამ ოპერაციის ამოცანაა - ზამბარის ენერგიის სარგებლობის ს.ქ.კ., თვით ზამბარის სიმძლავრის გაზრდის დროს. კომპრესორის მთავარი სიმძლავრის ელემენტი - ზამბარაა. ასე რომ ზამბარის შეცვლის შემთხვევაში, უნდა მოვამზადოთ კომპრესორის დანარჩენი ნაწილები, ახალი "გულის" შენერგვისთვის. ცილინდრის კედლების გაპრიალება, დგუშში "კანავკების" ამოჩარხვა და ფტოროპლასტის რგოლების ცასმა, გვაძლევს მექანიკის მუშაობის, სტაბილურობის ეფექტს, და ასევე ძალიან დადებითად ზეგავლენას ახდენს ჯგუფურობაზე.

როგორც უკვე ვთქვი, კომპრესორის "გული" - საბრძოლო ზამბარაა. დასაწყისში მე ვცადე შაშხანების აპგრეიდი, ამ ცნობილი შაშხანებიდან ზამბარებით - RWS Diana-48-54 და Gamo Hunter 440. დიანას ზამბარის გამოყენების გამოცდილებამ მაჩვენა რომ, ეს ზამბარა, როგორც აპგრეიდის ძირითადი ნაწილი თავს არ ამართლებს, არც ექსპლუატირების მხრიდან და არც ეკონომიურიდან. რატომ? იმიტომ რომ, ჩემი გამოცდილებით, როგორც არ უნდა ამოვცარხოთ დგუში და უკანა საცობი, ზამბარას ყოველთვის არ ყოფნის ადგილი. აქედან გამომდინარე, ძლიერი პლასტიკური დეფორმირება და მისი გასკდომა. ერთ ჩემს შაშხანაში იყო ნამყოფი 3 დიანას ზამბარა, და ყველა მათგანმა ცუდად დაამთავრა smile.gif. 2 ზამბარაზე, 1500-3000 გასროლის მერე, უკანა 4-5 ხვეული მიაბრტყელა ერტმანეთზე, მესამე გასკდა. სამივე ზამბარა, ასევე, საკმაოდ მაგრად დაჯდა წიმა ნაწილებით, რომლებიც დგუშში იმყოფება. მაგრამ მე ვთვლი რომ, ტყუილად არ გამიჩარხია ჩემი შაშხანები, იმიტომ რომ დიანასგან ხანტერის ზამბარებზე გადასვლისას, ისინი მუსაობენ ზალიან თავისუფლად, ესეიგი იცოცხლებენ უფრო დიდხანს smile.gif.

ფოტოზე არის გამოსახული, 4 სხვადასხვა შაშხანის ზამბარა:
დააწკაპუნეთ მიმაგრებული ფაილის სანახავად
1. RWS Diana-48-54
2. GAMO Hunter 440
3. ИЖ-38
4. МР-512

იმისთვის რომ ზამბარა კარგად და დიდხანს იმუშაოს, უნდა შAეუქმნათ მას ისეთი პირობები, რომლებიც შეესაბამება მაგის მონაცემებს. ანუ, მაგალითად ხანტერის ზამბარას, უნდა მიუახლოვოთ გრძივი ზომები, შეკუმშულ და თავისუფალ მდგომარეობაში, ტავისი ხანტერის შაშხანის პირობებთან. იგივე დიანას ზამბარებისთვის. თუ რამე უშლის ზამბარას იცხოვროს, ტავისი ყოფილი ცხოვრებით smile.gif, შედეგად გვაქვს პლასტიკური დეფორმირება. აუცილებელია დავიმახსოვროთ, რომ შეკუმშულ მდგომარეობაში ზამბარა იზრდება დიამეტრში, და მაგას უნდა ქონდეს გადიდებისთვის ადგილი. ასევე შეგუმშვის/განტავისუფლების პროცესში მთელი ზამბარა ცდილობს დატრიალდეს თავისი ღერძის გარშემო. ასევე, ზამბარის შეკუმშვის დროს, მიმდინარეობს "ტრიალის დეფორმირება", და თუ გადაჭრის დროს, თქვენ არ გაუკეთებთ სწორი კვეთი, როგორც ქარქნულზე, (რაც პრაქტიკულად შეუძლებელია), ზამბარის კიდე მოედება უკანა საცობზე და შეკუმშვისას მივირებთ პლასტიკურ დეფორმირებას. ამ ყველაფერში დავრწმუნდი, დიანას ზამბარის მაგალითზე. სწორად მაგიტომ, მე ვარ წინააღმდეგი, საერთოდ ზამბარის გადაჭრის.

ზემოდ აღნიშნულის მიხედვით, გასროლის მონაცემების განმეორებადობისთვის, საჭიროა ყველაფრის დაშლიფოვკება და პოლირება. საქმე იმაშია რომ მწარმოებელი ტოვებს გვაწვდის შაშხანებს, ცილინდრში გაკეთებული ხრახნებით. და ეს ხუმრობა არ არის, იმიტომ რომ "რაზვიორტკისგან" რცება საშინელი ზადირები, ცილინდრის კედლებში. ეს ზადირები "ჭამენ" მანჟეტის რბილ მასალას, როგორც პური კარაქით smile.gif ამიტომ, თუნდაც არ გეგმავთ შაშხანის გაძლიერებას, მაინც საჭიროა მიიყვანოთ ეს კვანძი ჭკუამდე... თუ არა და თქვენ გახდებით ჩემპიონი, დაშლა აწყობაში, მანჟეტის შეცვლის მიზნით smile.gif

გავყოთ ცილინდრის დამუშავება რამოდენიმე ეტაპად.

ცილინდრის დამუშავება:

ცილინდრის დამუშავება მარტივი, მაგრამ "ნუდნი" პროცედურაა. აქ მიმდინარეობს ერთი ტექნოლოგიური პროცესი - შლიფოვკა და პოლირება.

საჭირო ინსტრუმენტი:

ელექტრო დრელი.
შკურკების ნაკრები - 6-3-1-0.
ბამბის ნაჭერი.
გოას პასტა.
სპეციალური ნაწილი შლიფოვკა-პოლირებისთვის*.
გრძელი ჯვარისებური სახრახნისი.
დიდი ტისოკები. (არ არის აუცილებელი)
ნაჭრის ხელთათმანები - აუცილებელია!!!
ონკანი ცივი წყლით.
დააწკაპუნეთ მიმაგრებული ფაილის სანახავად
*"სპეციალური ნაწილი" - ნაწილი დამზადებულია ტექსტოლიტიდან. სამუშაო მხარე, დიდი დიამეტრით, იხერხება გრძივად დასაწყისიდან, 50მმ. სიღრმეზე, ხერხით ან ლობზიკით. ეს საჭიროა შლიფოვკის შკურკის დამაგრებისთვის.


ცილინდრის შლიფოვკის და პოლირების ტექნოლოგია.
დააწკაპუნეთ მიმაგრებული ფაილის სანახავად

დაჭერით შკურკებიდან და ნაჭრისგან, ლენტები 60მმ. განით. ყველა ლენტების დასაწყისში მოაჭერით მარჯვნივ კუთხე.
შლიფოვკა მიმდინარეობს შკურკებით, დაკლებისებურად, ამიტომ ჯერ ვხმარობთ ყველაზე სქელ შკურკას.
დაადეთ შკურკის ლენტი, ეგეთივე ლენტზე ტილოსგან, ისე რომ კუთხეები ზუსტად დაჯდეს. ტილოს, ამ შემთხვევაში, აქვს ამორტიზატორის და მიწოლის ძალის გამანაწილებლის როლი.
მიღებული "ბუტერბროდის" ბოლო ჩადეთ "სპეციალური ნაწილის" პაზში (როგორც ფოტოაპარატში ფირი). დაახვიეთ, "თავზე" იმდენი ლენტი, რამდენიც საჭიროა, რომ მთლიანი სისტემა, ხახუნით შედიოდეს ცილინდრში.
მოაჭერით ზედმეტი ლენტის ნაწილი, და ხელით, შედეთ, ტრიალით, ეს ნაწილი ცილინდრში, მაქსიმალურად ღრმად.
დაამაგრეთ ცილინდრი ტისოკებში. თუ არ გაქვთ ტისოკები, შეურჭეთ ჯვარისებული სახრახნისი, ლულის სამაგრის ნახვრეტში, დადააბიჯეთ მის სახელურზე და ცვერზე... გამოგივათ რაღაც ნასოსის მსგავსი smile.gif
წინასწარ ამოვარჩიოთ დრელზე, ტრიალის საჭირო მიმართულება, და დაუჭიროთ, ჩვენი "სპეციალური ნაწილის" კუდი დრელის ცანგაში.
მოვემზადოთ. წავიდა!
ყურადღებით ვიყოთ, რომ შკურკა არ ჩაცურდეს, ცილინდრში, ნელ ნელა ჩაუშვათ ინსტრუმენტი ცილინდრში, ასე ნელ ნელა ვაშლიფოვკებთ ცილინდრის კედლებს, სადღაც 1 წუთის განმავლობაში.
ბრუნვის შეუწყვეტლად, ამოვიღოთ ინსტრუმენტი ცილინდრიდან.
ნაჭრის ხელთათმანებით ვიღებთ გაცხელებულ ცილინდრს და ვაცივებთ მას.
ვცვლით შკურკის ნომერს, და უბრუნდებით პუნქტ - 3 მთან.

პოლირების ფინალური ეტაპი, ჩავატაროდ იგივე ტექნოლოგიით, მაგრამ ამჯერად, მხოლოდ ნაჭრის ზოლით და მასზე დატანილი გოა-ს პასტით.
ბოლოში არ დაგავიწყდეთ, ცილინდრის კარგად ამორეცხვა, ყველანაირი აბრაზივის ნამცეცებისგან.
geojorjika
დიდი მადლობა Jah საჭირო ინფორმაციაა, ისე პირველწყაროს ხომ ვერ მიმითითებ? smile.gif უფრო დაწვრილებით მაინტერესებს რაღაცეები smile.gif
parna
smile.gif 200 გასროლაში ზუსტად იგივე იქნება რაც კედლების გაშლიფოვკებამდე იყო
Jah
ციტატა(parna @ 10th March 2009 - 03:39 PM) *
200 გასროლაში ზუსტად იგივე იქნება რაც კედლების გაშლიფოვკებამდე იყო

თუ რკინის მანჯეტს დააყენებ კი wink.gif
bazuka
აქ ერთი რამაა გასათვალისწინებელი, შლიფოვკა ძაან საშიშია (იმ თვალსაზრისით რომ შესაძლოა საერთოდ დაკარგოს თოფმა მანამდელი მახასიათებლებიც) ეს უნდა მოხდეს ძააალიან დაბალ ბრუნზე, და + გამოცდილმა ხელმა უნდა გააკეთოს, თორე შესაძლოა მივიღოთ ჩაღრმავებები ალაგალაგ (დრელის ცოტა მეტი დაყოვნების გამო) რაც წნევის გაპარებას გამოიწვევს . რავი მე "შკურკა"-ს არ გამოვიყენებ, საპრიალებელ ქიმიურ მასაკებს კიბატონო.
Jah
ციტატა(bazuka @ 10th March 2009 - 09:41 PM) *
აქ ერთი რამაა გასათვალისწინებელი, შლიფოვკა ძაან საშიშია (იმ თვალსაზრისით რომ შესაძლოა საერთოდ დაკარგოს თოფმა მანამდელი მახასიათებლებიც) ეს უნდა მოხდეს ძააალიან დაბალ ბრუნზე, და + გამოცდილმა ხელმა უნდა გააკეთოს, თორე შესაძლოა მივიღოთ ჩაღრმავებები ალაგალაგ (დრელის ცოტა მეტი დაყოვნების გამო) რაც წნევის გაპარებას გამოიწვევს . რავი მე "შკურკა"-ს არ გამოვიყენებ, საპრიალებელ ქიმიურ მასაკებს კიბატონო.

+1
ყველაფერს უნდა მიუდგე ჭკუით.
თორემ გაფუჭება ყველაფრის შეიძლება... smile.gif
parna
ხელის ხლება არუნდა ჩემ იჟ 40 ში სადაც ზამბარა იკუმშება სულ დაკაწრულიაქვს მაგრამ არაფერს უშავებს ტყავის მანჟეტს
ნუ თურქულებში როგორაა არვიცი
ეს არის ფორუმის "მსუბუქი" (lo-fi) ვერსია. თუ გსურთ იხილოთ სრულად, სურათებით, გაფორმებით და მეტი ინფორმაციით, დააწკაპუნეთ აქ.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.