tsumbusha ციტატა(tsumbusha @ 29th January 2010 - 01:56 PM)

სად 4 ლარი დგუში გამოუცვალო მერე როცა მთელი ზეთი დაიწვება და სად კიდევ დეკონსერვაციაში 25 ლარი გადაიხადო
და ასევე დეკონსერვაციის გარეშე დიზელის ეფექტის გამო დედა უფეთქდება დგუშის ლითონის ღერძს და ზამბარასაც.
ეყყობა დიზელის ეფექტი ბოლომე ვერ გავიგეთ რა არის. დიზელის ეფექტი არის აორთქლებული ზეთის ან სხვა სახის საწვავის შეკუმშვისას მისი ჰაერის ნაზავთან ერთად აალება. ნუ ისტორიაში არ გადავალ რომ დიზელი შესაბამისი პიროვნების გამო ჰქვია და მარტივი ექსპერიმენტი სახლშიც შეგიძლია ჩაატარო, კერძოდ აიღე რაიმე ღერძი, შემოახვიე ბამბა, დაასველე ნავთში ჩადე მჭირდოთ რაიმე ცილინდრში და დააწექი მთელი ძალით...
მიიღებ აფეთქებას. სადემონსტრაციოდ მაგას აკეთებენ ხოლმე ქიმიის გაკვეთილზე, თუმცა ახლა არ ვიცი კიდევ აკეთებ თუ არა. თან რაც მთავარია ამას აკეთებენ ვიჭრო სარქველში, როემლიც არის სქელი გამჭირვალე შუშისგან გაკეთებული. იმისათვის რომ აალების პროცესი დაინახო.
ახლა გადმოვიტანოთ ეს პნევმატიკაზე:
პნევმო გათვლილია იმაზე რომ ზამბარა შეკუმშულია, გამოკარი სასხლეტს, და დგუშს არარაფერი იჭერს. დგუში ზამბარის ზემოქმედებით წინ იწყებს მოძრაობას, კუმშავს ჰაერს და აწოდებს წვრილ ლულაში. ნორმალურ შემთხვევაში დგუში წინ მოძრაობს და როდესაც სულ წინა პოზიციაში მივა გაჩერდება.
როდესაც დგუშის სარქველი გამოწმენდილი არ არის ხდება შემდეგი: სასხლეტის გამოკვრის მერე დგუში ტამბარის ზემოლით მიისწრაფის წინ, კუმშავს ჰაერს და ზეთის ანაორთქლს. წნევა სარქველში იზრდება სანამ ტყვია ლულას დატოვებს, აღწევს კრიტიკულ მდგომარეობას და ამასობაში ჰაერში არეული ზეთის ანაორთქლი იწყებს აალებას მაღალი წნევის გამო. შედეგად ჯერ დგუში ბოლომდე წინ მისული არაა სარქველში აფეთქება ხდება.
ეს იწვევს შემდეგ მოქმედებებს:
1) დგუში აფეთქების ძალით უკან გარბის და ხელახლა კუმშავს ზამბარას როემლიც ჯერ დაწყნარებული არაა და ზედმეტ არა სწორხაზოვან დატვირთვას აძლევს (შედეგად ან ზამბარა დაჯდება, ანუ შეკუმშულ მდგომარეობაში გადავა მალე, ან ლითონის დაღლის ეფექტის გამო მალე გადატყდება)
2) დგუში პრაკლადკის წინ ხდება აფეთქება, რაც იწვევს ამ პრაკლადკის გათბობას და ნამწვავების მიხმობას, შემდეგი გასროლისას კიდევ თბერბა, საერთო ჯამში ფართოვდება და ზედმეტი ხახუნის გამო რომელიც გაფართოებული ზედაპირის გამო კედლებზე ზეწოლით წამოიქმნება მალე გაცვდება
3) ისევ დგუშის პრაკლადკა - ნამწვავების გამო აბტურაცია კლებულობს და შემდგომში პირველი გასროლებისას სანამ ისევ გათბება, ჰაერს აპარებს შედეგად სიჩქარე ვარდება
4) წვის ნარჩენები აბინძურებელ სარქველის კამერასაც და ლულასაც, შედეგად სარქველიდან ულაში გადმოტანილი ნარჩენები (იგივე პრაკლადკის ნამწვავები და ნაგლეჯები) ლულაში მოხვედრისას ზოგ ტყვიას ისე უშლის ხელს, ზოგს ასე, ზოგს პირიქით სარქველიდან გადმოფურთხებული ტაოტით სრიალის მეტ საშუალებას აძლევს... მოკლედ სტაბილურობა ჯანდაბაშია
5) რაც არ უნდა სასაცილო იყოს თუ დიზელის ეჰექტი დიდია, ნელნელა დგუშის ცილინტრი გაფართოებას დაიწყებს, ისევ და ისევ აბტურაციასთან შექმნის პრობლემებს
6) აფეთქბის გამო იზრდება უკუცემაც, ტყვიისათვსი არასტაბილური აჩქარების მიცემაც გასროლიდან გასროლამდე და საერთოთ თოფის ჩამკეტს მეტი დატვირთვა აწვება რამაც შეიძლება ლულის უნებლიე გახსნა გამოიწვიოს (გადატენვა არა უბრალოდ ლულის ჩამკეტის გახსნა), ეს სულ რაღაც 5-6 თვის წინ ჩვენი თვალით ვნახეთ ფორუმელებმა ერთერთი შეხვედრისას, ყოველი გასროლის მერე ლულა იხსნებოდა.
მოკლედ მელკი მელკი სისულეები კიდევ, არის მაგრა საერთო ჯამში მემგონი გასაგებია რომ ჯობია დეკონსერვაცია თორემ მივირებთ აი ასეთ სურათს:



ეს საყვარელი დგუშია დიზელის ეფექტის მერე