tarasuna დაიკიდე ეგ რაიბერიც დაიკიდე განსაკუთრებული მიდგომებიც, დაიკიდე და გადააგდე რაიმე შიშებიც....
ზედმეტად გადაჭარბებულად გაქვს რარაც შიშები და ნუ მიწყენ რაღაც კანკალის პონტი.... რელში, არაფერი განსაკუთრებული არაა, დაჟე სვერლოთი რომ გახვრიტო ეგეც კი იმუშავებს... აგერ Hatsan AT-44 რომ აიღო, ისეთი საშინელი ხვრელი აქვს რომ ჩემს მტერს.... მთელი ხაზები და ტალღებია შიგნით, მაგრამ მერე რა... მუშაობს და არის ბედნიერად...
ასე რომ შენ რაღაც განსაკუთრებული მოლოდინი გაქვს რომ რაღაც NASA-ს ტექნოლოგია უნდა იყოს და აი ზედმეტი მიკრონით შეშლა ვაი დედას გამოიწვევს
კიდევ ერთხელ ვამბობ დაიკიდე ყველა შიშები და შეზღუდვები რომელსაც შენთვითონ უქმნი შენს თავს და გინდა თუ არა წარამარა ახსენებ ამ რაიბერს.....
და-ი-კი-დეეეეე რეალშისინამდვილეში შენ ნახე შესაბამისი ღერძი რომელსაც გამოიყენებ კლაპნის რერძად და მაგ ღერძის მიხედვით გააკეთე ხვრელი.... ხვრელი შეიძლება რამდენიმე გზით გააკეთო:
1) ვთქვათ ღერძი არის 3.5 მილიმეტრი, მაშინ ჯერ ხვრიტავ პირობითათ 3 მილიმეტრიანი ბურღით ხვრელს, შემდეგ 3.2-იანით, შემდეგ 3.3 და ბოლოს 3.4 მილიმეტრით, ამასობაში პირველი ბურღის შემდეგ ყველა დანარჩენი ბურღით გავლისას ბლომად ზეთს იყენებ, მაღალი ბრინები და ნელი მიწოდება რომ ბურღი ნელნელა შევიდეს ხვრელში...
ბოლოს უკვე იღებ 3.5 რაიბერს, ბრუნვის სიჩქარეს მინიმუმ 2-ჯერ ამცირებ უმჯობესია 3-ჯერ ამნ გააჩნია რა სიჩქარე გქონდა..., ჯობია 200-ზე მეტი არ იყოს, ისევ ბლომად ზეთი და ნელი მიწოდება.... ამასობაში მნიშვნელობა არა აქვს რაიბელი იქნება კონუსური დასაწყისით თუ პირდაპირ კალიბრირებული ცხვირით, შენ მაინც გამჭოლი ხვრელი გაქვს ასე რომ გახატია რაიბერის ტიპი, ნუ ზღუდავ შენს თავს წინასწარ რაღაც კედლებით...
ვსიო გამოიღე რაიბერი ნელნელა (გაითვალისწინე რაიბერის შეყვანა გამოყვანისას ბაბთის ბრუნი ერთ მხარეს უნდა იყოს, არავითარ სემთხვევაში არ ჩართო უკუ ბრუნი რაიბერის უკან გამოღებისას, როგორც შეგყავდა იმ მიმართულებით უნდა ბრუნავდეს ბაბთა...)
2) მეორე მეთოდი უფრო უხეში მოგეჩვენება, მაგრამ დამიჯერე გამოცდილია და იდეალურად მუშოაბს, დასაწყისი იგივეა, ცოტა წვრილი ბურღით იწყებ ხვრელს, შემდეგ მიყვები ნელნელა გაფართოებით, 3.3-ის მერე უკვე ზეთის მაგივრად იყენებ WD40-ს ან ნებისმიერ მაგდაგვარს A-40 B40 და xren ivo znait 40
ყველა რეალში არის აქტიური ნავთი ზეთის მინარევით და ოსმოსური წნევის შემქმნელი დანამატებით.... მოკლედ ხვრელი გამოვსებული უნდა იყოს მაგ სითხით, ბრუნები ძალიან დიდი არ გინდა თორემ გაგწუწავს საშინლად, შესაბამისად მიწოდებაც ნელნელა... შეიყვან 3.4-ს, მერე 3.5-ს, გამოწმინდავ ხვრელს და შეამოწმე ღერძით.... შემოწმება ამჯერად იმიტომ გომდა რომ როგორც წესი ბურღები ყოველთვის მინუსშია გაკეთებული და ის რასაც ვთქვათ 3.5 აწერია რეალში არის ხოლმე 3.42 ან 3.45 - 3.47. მოკლედ შემოაწმე რომ ეტევა ხვრელში ბურღი, თუ არ ეტევა 0.1 მილიმეტრით მეტი გაატარე იგივე მეთოდით....
ვსიო... შიდა ზედაპირი ორივე შემთხვევაში მიირება სარკისებური გაპრიალებული და იდეალური
უფრო სხვა საკითხია ღერძის ზედაპირი, მაგი ხშირად ხაოიანია ხოლმე, ამიტომაც, ჯობია ღერძიც ტავიდან სტანოკში ჩადო და 500-იანი ან 1000-იანი სკურკით გადაუარო მაღალ ბრუნებზე...იქნება ეგეც გაპრიალებული და იმოძრავებს თავისუფლად.
დალშე არ შეეცადო, მიკრონული სიზუსტიც ხვრელის გაკეთება, თითქოსდა ჰაერი რომ არ გამოიპაროს და ასე შედმეგ.... არ მიქარო ეგეთი რამე, ვიცი დადის ეგეთი ლეგენდები... მაგ შემთხვევაში მიირებ იმას რომ გინდა გახსნისას გინდა დახურვისას კლაპნის ღერძს ექნება მიკრო გადახრები, რის გამო ხვრელში ტავისუფლად ვერ გაივლის, და მიირებ სიტუაციას:
ა) გახსნისას თუ ნორმალურად ვერ გაიხსნება ან ბორძიკით გაიხსნება, სიჩქარე იქნება დაბალი
ბ) თუ დახურვისას ვერ დაიხურება დროზე ან ბორძიკით ივლის, მაშინ ზედმეტი ჰაერი დაიხარჯება
და ხმას და დაცლილ რეზერვუარს ვერაფრით ვერ უშველი
თუ არ გინდა რომ ჰაერის მიკრო რაოდენობაც კი იკარგებოდეს, მაშინ უკვე რეზინის რგოლი უნდა ჩამოაცვა კლაპნის ღერძე, მაგი ცალკე ამბავია და ეგეც 2 ძირითადი მეთოდი არსებობს, კერძოდ, ღერძზე ამოჭრი ღარი სადაც რეზინა ცაჯდება და ის შეეხება შენს მიერ გახვრეტილ კედელს და ჰაერს არ გამოაპარებს, ან რეზინის ჩასასმელი ბუდე უნდა ამოღრუტნო კლაპანში და ზემოდან რაიმე უნდა დაახრახნო რომ რეზინა ერთ ადგილზე იყოს გაჩერებული და მაშინ კპალნის ღერძმა უნდა ისრიალოს რეზინაში... ნებისმიერ შემთხვევაში არ შეიძლება რომ რეზინას ჰქონდეს ძალიან მჭიდრო კონტაქტი ზედაპირებთან, წინააღმდეგ შემთXვევაში ჰაერის ტალღის დარტყმისას რეზინა გაიბერება და მუხრუჭის როლს შეასრულებს
ასევე გასათვალისწინებელია ლეგენდები კლაპნის ფორმებზე, რომ უნდა იყოს კონუსური ტრალი ვალი, ისეთი მოღუნული და აი ასეთი სუპერ გეომეტრიული ფორმის და ეს იმიტომაა საჭირო რომ ტრა-ლა-ლა და ტრა-ლა-ლა.... სისულელეა ეგ ყველაფერი
გამოიყენე მილიონჯერ გამოცდილი სიბრტყე სიბრტყეზე... ანუ დააკვირდი ქვემოთ მოყვანილ სურათზე მესამე ვარიანტს
არ მიქარო და არ აიტკიო თავი პირველი და მეორე მეთოდით, თითქოს და კლაპანი უნდა იყოს კონუსური, ან მისი ჩასაჯდომი ბუდე უნდა იყოს კონუსური, ან თითქოს და ორივე ერთად უნდა იყოს....
სისულელეა და არაერთხელ დედის გინებით გადაკეთებული მაქვს ეგეთი კუკუ რუსულ უკრაინული კლაპნები, ცარიელი ლეგენდაა და არაფერი საერთო რეალობასთან არ აქვს.... გააკეთე ბუდეში სუფტა სწორი ზედაპირი და კლაპანზეც ეგეთივე სუფთა სწორი ზედაპირი, მომენტალურად დაიკეტება კლაპანი მინიმალური ძალითაც კი, გახსნისას იქნება ჩქარი და დაკეტვაც ჩქარი ექნება.... შედეგად ჩოტკი გასროლა და მინიმალური გადახარჯვა.... სურათზე ნაჩვენები შევიწროვებული წელიც სისულელეა, ნუ ახლა თუ ღერძI გაქვს 8 მილიმეტრიანი მაშIნ რა ტქმა უნდა ჯობია ის ადგილი რაც გადამშვებთანაა დაავიწრობო, მაგრამ თუ ღერძი ისედაც 2.5-დან 3.5 მილიმეტრამდეა, მაშIნ დაიკიდე და არ ღირს მაგაზე ჩალიჩი....
რაც შეეხება რეზინის გამოყენებას, ნუ მაგას იოლად მიხვდები ქვემოთ მოყვანილი 2 სურათიდან
პირველზე არის შემთხვევა როდესაც ღერძზეა ამოჭრილი რეზინისთვის ადგილი... ამ დროს საჭიროა რომ კლაპნის ბუდეშI იყოს იდეალური სისუფთავის მქონე ხვრელი.... მეორე სურათზე ნაჩვენებია ბუდეში როგორ უნდა განთავსდეს რეზინა და ზემოდან დაეჭიროს ცალკე დეტალი რომ რეზინა არ ამოხტეს.... ამ შემXთხვევაში კლაპნის ღერძი უნდა იყოს გაპრიალებული რომ მინიმალური ხახუნი ჰქონდეს.... ნებიმსიერ შემთXვევაში რეზინის და ღერძის ან ღარის შერჩვა ისე უნდა მოხდეს რომ ზედაპირთან შეხება იყოს, მაგრამ მინიმალური და არ უნდა უჭირდეს დეტალს რეზინის გამო მოძრაობა, წინააღმდეგ შემთხვევაში გასროლისას გაჭედვები გარანტირებულია, პლიუს რეზინას პერიოდულად უყვარს დაზეთვა, ასე რომ ზეთი არ უნდა მოაკლო, თორემ გაშრება და რეზინის მტვერი იგივე მუხრუჭის როლს შეასრულებს...
პირადი გამოცდილებიდან კი გეტყვი დაიკიდე ეგ რეზინების თეორიები
გამოცდილ Stayr-ს Walter-საც კი არ აქვს სპორტულ ვერსიებში რეზინები გამოყენებული იმიტომ რომ იციან სისულელეა და არასაჭირო დროს მუხრუჭის ეფექტის გამჩენები არიან...კობია რაცხა 3 მოლეკულა ჰაერი გაიპაროს კლაპნის ღერძის ირგვლის... რეალურად ძალიან ცოტა იპარება ისე ცოტა რომ ყურადღების მიქცევაც კი არ ღირს...
მგონი სულ ესაა და არანაირი ლეგენდები და შეზღუდვები არ დაისახო წინ, პროსტა შესრულებას უნდა ყურადღება და ბევრი ჩალიჩი