იმპულსი შეიძლება ციფრებში ერთი სიდიდის იყოს. განსხვავება იმპულსის ხანგრძლივობაშია, რაც თავის თავად ძალზედ მნიშვნელოვანია

ერთხელ ვისროლე 90-ე ვაირაუხი, თუმცა იმას რაღაც ჭირდა მგონი....
მაგალითისათვის |შეგვიძლია მოვიყვანოთ დიდი ბრიტანეთი და ვაირაუხ 80. ბრიტანეთში ამ თოფს ან ისვრიან სრულ სიმძლავრეზე, ან უტარებენ "სპეციალურ მოდიფიკაციას" რათა 16 ჯოულით ისროლონ. ეს მოდელი არის სრული სიმძლავრის შაშხანა, რომელიც გათვლილია 23-25 ჯოულზე და არანაირად 16-ზე. ქარხნული 16 ჯოულიანი ვარიანტები მხოლოდ დქა მხოლოდ იმით განსხვავდება სრულ-სიმძლავრიანი ვარიანტებისაგან, რომ მას აქვს სუსტი ზამბარა. ბრიტანელები ქარხნულ 16 ჯოულიან 80-ს ვერ იტანენ - ბევრჯერ წამიკითხია თუ რა საშინელია 16 ჯოულიანი ვაირაუხ 80. ყველა აკეთებს ზემოთხსენებულ მოდიფიკაციას, რაც შემდეგში გამოიხატება: იღებენ სრული სიმძლავრის პრუჟინას, ამცირებენ ცილინდრში დგუშის სვლას ააწყობენ უკან თოფს და ისვრიან ბედნიერად

ამის მიზეზი მარტივია - ქარხნული 16 ჯოულიანი მოდელი იმდენი ხანი უნდება ციკლის შესრულებას, რომ სროლა ემსგავსება "ტანკ-საწინააღდეგო ქვემეხიდან სროლას" (ეს ინგლისელის სიტყვებია). ციკლი არის გრძელი და გაწელილი, ამ დროს იკარგება სიზუსტე, თოფს აწუხებს ვიბრაციები და ხმაურობს საშინლად. ზემოტხსენებული მოდიფიკაცია ამცირებს ციკლის ხანგრძლივობას, თუმცა ინარჩუნებს 16 ჯოულ სიმძლავრეს. ეს ყველაფერი დადებიტად მოქმედებს სიზუსტეზე, ვიბრაციებზე, ხმაურზე და თვით მსროლელის ხასიათზეც

ქარხნული 16 ჯოულიანი ვარიანტი გაცილებით მეტი ვიბრაციებით და ხმით გამოირჩევა, ვიდრე სრულ სიმძლავრიანი, 20-25 ჯოულიანი ვარიანტი. თითქოსდა უცნაურია, 16 ჯოულზე ხომ ნაკლები უკუცემა აქვს? მართლაც ციფრებში სუფთა უკუცემის ძალა გაცილებით ნაკლებია, მაგრამ როგორც ჩანს, მხოლოდ ეს არაა გადამწყვეტი ფაქტორი....
რაც შეეხება დამამძიმებელს - მას იყენებენ კლასიკურ ზ.დ.პ. სისტემებში იმიტომ, რომ ამ სისტემას აქვს ერთი დიდი ნაკლი, კერძოდ:
კლასიკური ზ.დ.პ.-ს დგუშს ესაჭიროება გარკვეული ინერციის ქონა. რაც არ უნდა ძლიერი ზამბარა იდგეს ზ.დ.პ.-ში, თუ დგუში მსუბუქია, ტყვიას ექნება ძალიან დაბალი სიჩქარე. ეს იმიტომ ხდება, რომ დაბალი ინერციის დგუში, სწრაფად გაივლის რა გასავლელი გზის 95%-ს, წააწყდება საკუთარი "ძალისხმევის" შედეგად წარმოქმნილ შეკუმშულ ჰაერს (წნევა არავის გაუზომია, მარა როგორც ჩანს ძალიან დიდია, რადგან დიზლის მატორის ეფექტს იიწვევს) რომელიც ამ "ბუმბულივით მსუბუქ" დგუშს ისევე წააბრძანებს უკან, როგორც მოვიდა

იმის გამო, რომ დგუში მოწოდების სიმაღლეზე არაა და ადვილად დაიხია უკან, წნევა ეგრევე ეცემა. ვითარებიდან გამომდინარე, შეიძლება წნევა ტყვიის ლულიდან გამოსვლასაც არ ეყოს
ეხლა ავიღოთ მკაცრი და "პრინციპული" დგუში, რომელსაც საკმარისი ავტორიტეტი (წონა ანუ

) გააჩნია. ის გაივლის თავის გასავლელი მანძილის 95% (თუმცა, შედარებით ნელა, ვიდრე მსუბუქი) და წააწყდება იქ წარმოქმნილ შეკუმშულ ჰაერს. ჰაერი შეეცდება ეს დგუშიც უკან გააბრძანოს, თუმცა ვერაფერს გახდება პრინციპული დგუშის წინააღმდეგ. იგი ბოლომდე თავისას გაიტანს! მიაწვება ჰაერს, წნევა არ შემცირდება და ამ დროს ტყვიაც დაიძვრება!
მსუბუქი დგუში კლასიკურ ზ.დ.პ.-ში საკმარის ძალას ვერ ანვითარებს, მძიმე დგუში საკმარის ძალას ანვითარებს, თუმცა, დიდი მასის გამო, უკუცემა შედარებიტ გაწელილი იქნება რაც სიზუსტეზეც იმოქმედებს. ამიტომაა რომ ყოველთვის ეძებენ ოპტიმუმს დგუშის წონისა, რათა გასროლა მოხდეს მძლავრად და შეძლებისდაგვარად ზუსტად....
როგორც ცანს ჰაერის ზამბარიან ზ.დ.პ.-ს ეს პრობლემა არ აწუხებს და ამ "დათმობებზე' წასვლა არ უხდება. თუმცა, უნდა აღინიშნოს, რომ იგივე ვაირაუხის 90-ე მოდელში გამოყენებულია ჰაერის ზამბარა ინერციულიმექანიზმით. ზამბარის შიგნით არის ერთი ცილინდრის ფორმის დეტალი, რომელიც თავისუფლად დასრიალებს სროლის დროს. მისი ფუნქცია ისაა, რომ როცა თოფი გაისვრის, ეს ცილინდრი მიისწრაფვის წინ, სადაც იგი გადამწყვეტ მომენტში დაეხმარება ზამბარას "მიაწვეს" მაღალი წნევის ჰაერს. შედეგი ისაა, რომ 90-ე მოდელი, რომელიც ფაქტიურად გადაკეთებული 80-ე მოდელია, გაცილებით მძლავრია ისედაც მძლავრ 80-ზე. როდესაც 80-ე ზუსტად ისვრის 25-26 ჯოულზე (რუსებს აქამდე აყავთ, ამბობენ სიმძლავრის და სიზუსტის ოპტიმუმიაო...) 90-ე არანაკლებ ზუსტად ისვრის 30-32 ჯოულზე (ისევ და ისევ რუსების ექსპერიმენტს ვეყრდნობი). ეს ყველაფერი .177 კალიბრში. ნუ განსხვავება არის. როგორც ვიცი, მოცულობა შიგნით თითქმის იდენტურია, თუმცა ჰაერის ზამბარა ახერხებს იმას, რომ ამ მოცულობის ჰაერიდან მეტი სიმძლავრე გამოწუროს სიზუსტის დაკარგვის გარეშე.
ეს თეორიები არაა, ეს ჩვენი "კოლოგების" მიერ ჩატარებული ცდების შედეგებია. მე არ ვიცი ვისთვის როგორ, მარა მაინც ვფიქრობ რომ ჰაერის ზამბარა კაკ მინიმუმ წინ გადადგმული დიდი ნაბიჯია ზ.დ.პ. პნევმატიკაში

თან ის სასიამოვნო შეგრძნებაც გადატენვის დროს გსიამოვნებს კაცს